محمد محسنی؛

نگاه ویژه به محلات قدیمی؛ ایجاد دهکده، موزه‌دریایی و مارینا بندرعباس سه پروژه شاخصم خواهد بود


نویسنده: صبح ساحل

«محمد محسنی»، نامزد شهرداری بندرعباس با حضور در صحن شورا گفت: باور من نسبت به بندرعباس این است که زمانی که خداوند بندرعباس را آفرید حسادت دنیا برانگیخته شد. این موضوع با توجه به ظرفیت‌های شهر بندرعباس اتفاق میفتد.

 

به گزارش صبح ساحل، «محسنی» با بیان اینکه باید شرایطی مثل کرونا، کم آبی، کمبود برق، تورم شدید و دیون حکومت‌ها را در نظر بگیریم، گفت: ما هم متاثر از این مشکلات هستیم. پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا شهرهای ساحلی است منهای بندرعباس چرا؟ چون کسانی در راس قرار نگرفتند که بتوانند ظرفیت‌ها را بالفعل کنند.

 

وی با اشاره به شرایط و مشکلات کنونی شهر بندرعباس، اظهار کرد: بندرعباس با این شکل هندسی چرا باید ترافیک داشته باشد. چون مناطقی که تراکم جمعیت است مجوز داده ایم. این موضوع قابل حل است. بخش خصوصی و دولتی مشارکتی باید به این موضوع ورود کنند.

محسنی مهم ترین موضوع شهرداری، فساد سازمانی است، گفت: این فساد باید ریشه کن شود و باید برخورد شود. فساد را باید در نطفه پوشاند و از اساس ریشه‌اش را زد. شاخه را نمی‌شود زد. جاهایی که سیستم حاکم نباشد و شخص تصمیم گیری کند زمینه ساز فساد است. فساد ستیزی مطالبه جدی مردم است. این موضوع را عملیاتی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سیستم تهاتر فسادانگیزترین محل در شهرداری بندرعباس است، خاطرنشان کرد: به همین علت امروز شاهد مشکلات زیادی در شهردای بندرعباس هستیم. 

این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه سیستم شهرداری بندرعباس به هیچ وجه نیروی مازاد ندارد بلکه با مشکل برنامه ریزی رو به رو هستیم، اظهار کرد: باید پیوند بین نیروی انسانی و بدنه شهرداری بندرعباس بوجود آید، باید سیستم پیاده شود تا از نیروی انسانی بهره ببریم، هر جا بوده‌ام بدون هیچ بدهی آنجا را مدیریت کرده و همواره نیروی انسانی در بالاترین راندمان فعالیت کرده و حقوق ها به موقع پرداخت شده است.

این نامزد شهرداری با بیان اینکه براساس هرم مازلو ما در نیازهای ابتدایی شهر مانده‌ایم، اظهار کرد: باید بین کارگر و مجموعه سازمان مدیریت، پیوند ایجاد شود. باید مدیریت اقتصادی را بلد بود. شهردار مدیریت شهرداری نیست شهردار مدیر شهر است و باید با مدیران استانی تعامل و همین طور تعامل بین المللی داشته باشد.

محسنی به موضوع ترافیک و پروژه‌های نیمه تمام اشاره و تصریح کرد: افتخار می‌کنم بنده نیروی هرمزگانی هستم که ۶۰ سال سابقه کار دارم و از بیل زدن، جوشکاری و درختکاری هیچ شرمندگی نداشته‌ام و همواره پرچم هرمزگان را بالا برده‌ام.

وی با انتقاد به فرآیندهای الکترونیکی طولانی مدت دریافت پروانه اشاره کرد و گفت: برای حل معضل فاضلاب می توان یک فیلترینگ برای کاهش آلودگی فاضلاب خام نصب کرد. بندرعباس، شهر بو است. این موضوع به آبروی شهر بندرعباس لطمه زده است. میتوان از ظرفیت خیرین استفاده کرد. 

محسنی با تاکید بر اینکه مشکلات مالی شهرداری، ترافیک و حل معضل فاضلاب در اولویتم قرار دارد، اضافه کرد: شهرداری، ویژه شهرداری غرب می‌توان تشکیل داد و محدوده شهری بندرعباس را افزایش داد تا بدین ترتیب درآمدهای شهرداریا افزایش دهیم. باید برای بندرعباس باید یک هلدینگ اقتصادی شهر بدون نیرو جدید ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه 70 هکتار مجوز مارینا از سال 85 برای شهر گرفته‌ام، اظهار کرد: قول می دهم این موضوع را عملی کنم. تاکنون اراده و همتی برای انجام آن نبوده باید از ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی آن استفاده کنیم. همچنین پیشنهاد من این است که تاکسی رنگ آبی برای بندرعباس تشکیل شود. باید برای شهر برند سازی کنیم. باید روی سیستم هوشمند و دیجیتال کار کنیم. 

وی با اشاره به اینکه دنیا برای دوران پسا کرونا برنامه ریزی می‌کند، اضافه کرد: ما کجای داستان هستیم. من دو سال است برنامه دارم و روی برنامه کار کرده‌ام. با تفکر انقلابی، اسلامی و با تکیه بر نیروی جوان بندرعباس شهر را نجات بدهیم. 

   

محسنی درباره ساماندهی بافت فرسوده اظهار کرد: نگران انجام کارهای فرهنگی و هنری در بافت فرسوده نباشید. مسائل فرهنگی دغدغه من است. حل معضل محلات را وظیفه خودم می دانم و نگاه ویژه به محلات قدیمی بندرعباس خواهم داشت. ایجاد دهکده و موزه دریایی در محله نخل ناخدا و راه‌اندازی مارینا بندرعباس پروژه‌های شاخص و مد نظر من هستند. برنامه‌هایم در بازه زمانی 2 تا 4 سال قابل اجرا است.

    

محسنی درباره پروژه BRT بندرعباس گفت: شهردار شدم ظرف دو هفته BRT را جمع یا اجرا میکنم. از دیدگاه متخصصان به طور جد در این زمینه استفاده خواهم کرد. همچنین یکی از موضوعاتی که هم و غمم را برای حلش می‌گذارم، حل حریم 60 متری بندرعباس است. با ارتباطاتم این موضوع را حل خواهیم کرد. راه برون رفت از مشکلات، جذب سرمایه گذار است. شهردار بندرعباس دونده باید باشد.

وی با تاکید بر ارتباط با اصحاب رسانه گفت: قطعا اگر شهردار شدم هر سه ماه یکبار با اصحاب رسانه جلسه خواهم داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها