«مهدی نوبانی»، نامزد تصدی شهرداری:

تکریم ارباب رجوع خط قرمز من است؛ بندرعباس باید پایتخت ورزش‌های ساحلی شود


نویسنده: صبح ساحل

«مهدی نوبانی»، کاندیدای تصدی شهرداری بندرعباس با حضور در صحن شورا به ارائه برنامه های خود پرداخت.

به گزارش صبح ساحل، نوبانی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع جز خطوط قرمز من است، گفت: معیشت و حفظ شأن کارکنان و کارگران شهرداری بسیار برای من مهم است. پرسنلی که دو تا سه ماه حقوق دریافت نمی کنند چگونه انگیزه کار داشته باشند. همچنین مبارزه با فساد و رانت خواری در دستور کار بنده است و برنامه کاملی در این زمینه دارم.

نوبانی با بیان اینکه اهداف و سیاست‌های مد نظر بنده در چند گروه قرار خواهد گرفت، گفت: خدمات مدیریت، کالبدی و شهرسازی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی، محیط زیست و خدمات شهری، بازآفرینی بافت فرسوده، حمل‌و‌نقل و ترافیک، برنامه های شهرداری در این بخش ها تقسیم بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود سازمان‌های سرمایه گذاری و مشارکت مردمی جز نقاط قوت خدمات مدیریتی است، اضافه کرد: بدهکاری های انباشه و عدم ساماندهی نیروهای مازاد، عدم وجود زیرساخت مدیریت هوشمند نیز جز نقاط ضعف در این حوزه است. بنده اعتقاد فراوانی به آموزش مداوم پرسنل دارم و این حوزه را فعال خواهیم کرد. به کارگیری نیروهای فعال در بخش های مختلف شهرداری رویکرد مهمی است.

نوبانی با بیان اینکه تبدیل بندرعباس به شهر هوشمند لازم و ضروری است، بیان کرد: فسادزدایی از فرآیندهای اداری شهرداری و کاهش حضور فیزیکی شهروندان از نکات مثبتِ این مهم است. جابه جایی افراد گرهی را باز نمیکند سیستم را باید اصلاح کنیم. همچنین نظارت اولویت و اساس کار من است. سیستم رضایت از مناطق و افراد را راه اندازی می کنیم. به طوریکه ارباب رجوع بتواند میزان رضایتش را از خدمات اعلام کند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار را باید تکریم کرد، تشریح کرد: با حضور مشاوران مجرب باید 40 بسته سرمایه گذاری طراحی کنیم. باید این اطمینان برای سرمایه گذار ایجاد شود که با تغییر افراد شما آسیب نمی بینید، سرمایه گذاران دنبال تضمین هستند.

نوبانی با تاکید بر اینکه ظرف یک ماه تمام اموال منقول و غیر منقول شهرداری را اعلام خواهم کرد، گفت: باید با طلبکاران شهرداری جلسه بگیریم و مبلغ پایین‌ها را تسویه و با دیگران توافق کنیم. وصول مطالبات از ارگان‌های دولتی باید به طور مستمر انجام شود. با تهاترهای درست و دریافت عوارضات منبع درآمد ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ما برای تمام افراد باید شغل تعریف کنیم، اظهار کرد: در حوزه شهرسازی و کالبد شهر لازم است سند جامع ساماندهی نوار ساحلی را با مشورت متخصصان طراحی و اجرا شود. ورودی‌های شهر مانند لباس شهر هستند باید ساماندهی شوند. ایجاد کلوپ‌های تفریحی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام، ساماندهی نوار ساحلی بندرعباس از دیگر برنامه های عنوان شده است. برای ساماندهی ساحل مشاور تخصصی بر خواهم گزید و طرح جامعی به عنوان نقشه راه آن ایجاد خواهیم کرد.

نوبانی گفت: ارتقا منظر شبانه‌ی شهر بندرعباس در دستور کار قرار خواهد گرفت. بهره گیری از فرصت‌های اقتصادی در شب و افزایش روشنایی برای حضور و امنیت افراد و ایجاد سرزندگی برای استفاده مردم در شب نیز لحاظ خواهد شد. بندرعباس را در شب زنده خواهیم کرد. ساخت شهربازی، پارک آبی و ایجاد بوستان 50 هکتاری نیز از برنامه‌های اصلی خواهد بود. متاسفانه یک المان مختص شهر بندرعباس نداریم و باید حل شود. در زمینه رونق ورزش‌های ساحلی ضعیف هستیم. باید در زمینه ورزش بیشتر کار کنیم.علاوه بر این بنده روی بحث بانوان حساس هستم و باید در شهر زمینه برای حضور زنان ایجاد شود. ما باید بندرعباس را به پایتخت ورزش های ساحلی تبدیل کنیم. ایجاد شوراهای محلات و قرارگاه بسیج محلات باید راه اندازی شود و از جوانان همان محلات برای کار استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هر محله باید المان مخصوص خود را داشته باشد، عنوان کرد: توسعه ورزش همگانی باید اجرا شود. موسیقی و غذاهای بندری معروف است اما برندسازی انجام نشده است. اورژانس شهری را راه‌اندازی می‌کنیم تا اگر به طور مثال گودالی در سطح شهر بود سریعا رسیدگی و رفع شود. با آموزش شهروندان مطالبه گری را در بین آنها افزایش می دهیم. سامانه‌هایی برای ارتباط با مردم ایجاد خواهد شد چرا که خط قرمز من شهروندان و جامعه هدفِ من هستند. 

نوبانی گفت: جایگزینی گام به گام گونه‌های بومی در زمینه فضای سبز باید انجام شود. انتقال فاضلاب به بیرون شهر و کاهش بوی بد ناشی از فاضلاب، ایجاد فضای سبز در بافت های فرسوده، تفکیک و بازیافت زباله‌های شهری، طراحی بسته‌های تشویقی برای کاشت نهال و درخت توسط شهروندان از دیگر برنامه های عنوان شده است.

وی بابیان اینکه باید به بافت فرسوده بهای زیادی بدهیم، افزود: دفاتر تسهیل‌گری‌مان را در این مناطق باید تقویت کنیم و به محلات هویت ببخشیم.

«مهدی نوبانی»، متولد 1357 از بندرعباس، کارشناسی معماری و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است. از سوابق او میتوان به رئیس هیئت کشتی استان، هیئت تیراندازی و اسکواش هرمزگان؛ مدیر شرکت اعتماد تجارت میثاق وابسته به وزارت دفاع، مدیرکل بنیاد تعاون سپاه استان هرمزگان و رئیس سازمان بسیج مهندسین هرمزگان اشاره کرد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها