معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان خبرداد:

نظارت بربازار استان هرمزگان با جدیت دنبال می‌شود



معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان گفت: نظارت بر بازار استان هرمزگان با جدیت دنبال می شود.

به گزارش صبح ساحل، «عبدالرضا پیروی منش»، در جمع خبرنگاران اظهارداشت : در 4ماه سال جاری براساس 2995گزارش های مردمی ،2011تخلف واحدهای صنفی هرمزگان ثبت شد . وی،  واحد های پرتخلف  را شامل میوه و سبزی ، لبنیات ، حبویات ، انواع گوشت  اعلام کرد. وی  عملکرد بازرسی در خصوص عرضه خارج شبکه و احتکار و قاچاق  در4 ماهه 1400  را 359  پرونده به ارزش  161.687.047.500 ریال عنوان کرد.

وی اظهارداشت: بیشترین  تخلف در عرضه و توزیع گوشت مرغ با 350 پرونده و سیمان با 33 پرونده دارای بیشترین پرونده تخلف به شمار می روند. معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان گفت: حدود42 هزار واحد صنفی در استان  فعالیت می کنند که  تعداد نیروی عملیاتی برای رصد آن ها تنها 60 نفر است،برای جبران کمبود  نیرو از بسیج و بازرسان افتخاری در این راستا کمک می گیریم. وی گفت: در چهار ماه نخست سال جاری 75 هزار و 761 مورد بازرسی صورت گرفت که از این تعداد نزدیک به چهار هزار و 429 مورد منجر به تشکیل پرونده شد که مجموع ارزش ریالی آن ها بالغ بر 52 میلیارد ریال تخمین زده می شود و همچنین سه هزار و 48 بازرسی با محوریت قاچاق انجام گرفت که  200 پرونده قاچاق کالا به ارزش ریالی  بیش از 19 میلیارد ریال تشکیل شد.

  

    نظارت بربازار استان هرمزگان با جدیت دنبال می‌شود

پیروی منش در خصوص رصد بازار اظهارداشت: این  معاونت بیشتر بر کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تاکید دارد و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا در عرضه کالاها به ویژه کالاهای اساسی که در سبد غذایی خانوار قرار دارند، خللی ایجاد نشود. وی ادامه داد: برای نظارت دقیق تر و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، پنج پایگاه نظارتی در سطح شهر بندرعباس شامل  چهار راه نخل ناخدا، بلوار ساحلی جنب پارکنیگ عمومی صدف، انتهای آزادگان، کنار مرکز خرید زیتون و سه راه جهانبار دایر شده است.پیروی منش با بیان اینکه از ابتدای سال جاری نزدیک به دو هزار و 279 مورد گشت مشترک انجام گرفته است، تشریح کرد: گشت های مشترک این سازمان با دستگاه های ذی ربط مانند تعزیرات حکومتی، بهداشت و ...انجام می گیرد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان گفت: درسال های  گذشته در مراجعه و بازرسی اصناف  تخلف و تشکیل پرونده ها به صورت دستی ثبت می شد که   روند رسیدگی طولانی می شد  خوشبختانه در حال حاضر با راه اندازی سامانه ی سیمبا این روند شتاب گرفته است و تمامی مراحل از زمان تشکیل پرونده تا اعلام حکم، در این سامانه انجام می گیرد. وی ادامه: سامانه پست که به تازگی راه اندازی شده است یکی دیگر از سامانه هایی است که می تواند در تسهیل و شفافیت توزیع اقلام غذایی از جمله مرغ، نقش بسزایی ایفا کند، مشکلاتی در عدم شفافیت توزیع مرغ وجود داشت بطور مثال اگر 10 تن مرغ در کشتار گاه های استان کشته می شد تنها 8 تن به دست شهروندان می رسید، در این سامانه مقصد، مقدار مرغ، مبدا، اطلاعات راننده و تمامی اطلاعات دیگر درج خواهد شد که این مسئله شفافیت بسیار زیادی ایجاد خواهد کرد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان تصریح کرد: روزانه 150 تن مرغ لازم است تا نیاز استان بطور کامل مرتفع شود و شهروندان به راحتی به مرغ دسترسی داشته باشند، کشتار روزانه 30 تا 40 تن مرغ جوابگو نیست.

به گفته وی اگر تمامی اقلام از این سامانه توزیع شوند چالش ها به حداقل خواهند رسید .پیروی منش در پایان به موفقیت های این معاونت اشاره کرد و گفت : این معاونت موفق شد در سال 99 رتبه دوم مبارزه با قاچاق و رتبه دوم ارزیابی عملکرد در حوزه بازرسی و نظارت را کسب کند، همچنین از سال 96 تا 99 رتبه سوم رسیدگی به موقع به گزارشات مردمی را در اختیار داشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها