مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار داد:

وقوع رگبار باران در ارتفاعات استان/ احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی



مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به مواج شدن دریا و وقوع رگبار باران در روزهای آتی هم استانی های عزیز از تردد با شناورهای سبک در خلیج فارس و دریای عمان و همچنین قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
 
به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن زاده ضمن اعلام این مطلب افزود: طبق اعلام هواشناسی هرمزگان طی روزهای یکشنبه ۲۴ تا جمعه ۲۹ مرداد ماه با ورود سامانه فصلی، وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا را در استان شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به مناطق تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی استان، اظهار کرد: بیشترین تاثیرات این سامانه بر ارتفاعات استان هرمزگان از جمله  بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک و ارتفاعات بخش مرکزی استان همچنین دریای عمان، تنگه هرمز، جزایر خلیج فارس به ویژه سواحل جاسک، سیریک، قشم، هرمز، هنگام، لارک، تنب بزرگ و کوچک خواهد بود.
حسن زاده با اشاره به رگبار باران و رعد و برق،تندباد لحظه ای با احتمال بارش تگرگ، بیان کرد: طی روزهای یاد شده به دلیل شرایط جوی موجود، احتمال سیلابی شدن مسیل رودخانه های فصلی، وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی و وقوع گردوخاک دور از انتظار نیست و از هم استانی های عزیز تقاضا می شود از تردد های غیر ضروری در اماکن یاد شده اجتناب کنند.
وی اضافه کرد: همچنین طی روزهای یاد شده به دلیل وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی، تا سرعت حداکثر ۵۰ کیلومتر بر ساعت، افزایش ارتفاع موج در محدوده ی ۱۸۰ سانتیمتر، اختلال در ترددهای دریایی و آسیب به تورهای صیادی را در پی خواهد داشت به همین منظور  تقاضا می شود از تردد با شناورهای سبک در آبهای خلیج فارس و دریایی عمان خودداری کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها