چگونه خطر ابتلاء به کرونا در خودرو را کاهش دهیم



محققان دانشگاه سوانسی یک راهنمای گام به گام برای کاهش قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا هنگام سفر با ماشین ارائه کرده اند از جمله باز کردن پنجره ها.

 

به گزارش صبح ساحل، تیم تحقیقاتی با حمایت موسسه مواد نوآورانه، پردازش و فناوری های عددی(IMPACT) ، اقدامات ایمنی کلیدی را برای سفرهای خودرو از طریق مطالعه روی تهویه مطلوب خودرو مشخص کردند.

یافته ها نشان می دهد:

همه پنجره ها باید برای سفر با ماشین، باز باشند.

با این حال، هنگامی که سرعت از این بالاتر می رود، تنها برای باز کردن دو پنجره مقابل یکی در جلو و دیگری در عقب مؤثرتر است.

پروفسور "چنفنگ لی" سرپرست پروژه می گوید: هنگامی که یک بیمار کرونا سرفه می کند، بزاق حاوی ویروس به شکل قطرات خارج می شود. قطرات بزرگ به سرعت به زمین می افتند، در حالی که قطرات کوچک به سرعت تبخیر می شوند. این قطرات بزاق در عرض چند ثانیه در هوا ناپدید می شوند، اما قطرات کوچک پس از تبخیر ویروس موجود را در هوا منتشر می کنند که می تواند تا یک ساعت زنده بماند و عفونی باقی بماند.

بسته به نوع سطح، ویروس می تواند بر روی سطوح زنده بماند و برای دوره های مختلف عفونی باقی بماند. این پراکندگی این قطرات کوچک است که ما در مطالعه خود روی آن تمرکز کردیم.

این مطالعه شبیه سازی هایی انجام داد که تأثیر سرفه راننده در ماشین در حال حرکت را با سرعت های مختلف نشان می دهد. بسته به باز بودن پنجره ها، قطرات بزاق کوچک در شکل های مختلف پراکنده می شوند.

پروفسور "چنفنگ لی" گفت: این مطالعه انتقال خودرو یافته های جالبی را ارائه می دهد. بر اساس سناریوی ما و بدون تعجب، تهویه مطلوب از باز بودن هر چهار پنجره برای رانندگی در شهر (حداکثر 30 مایل در ساعت) حاصل می شود.

با این حال، شاید به طور شگفت انگیزی جریان مورب از پنجره سمت راننده به شیشه سمت سرنشین عقب مؤثرترین گزینه برای خروج ویروس از خودرو هنگام رانندگی با سرعت بیشتر از 30 مایل در ساعت است. این به این دلیل است که یک جریان هوای مداوم و غالب از جلو به عقب هنگامی ایجاد می شود که دو پنجره مورب مخالف باز و دو پنجره دیگر بسته باشند.

در سرعت بیشتر رانندگی، این جریان هوای مورب قوی در تخلیه ذرات ویروس از خودرو مؤثرتر از جریان هوای متلاطم ناشی از بازکردن هر چهار پنجره است.

این فرآیند به قدری مثمر است که فقط لازم است آن را به مدت 10 ثانیه در هر زمان، هر 5 تا 10 دقیقه یا هر زمان که فردی سرفه یا عطسه می کند، انجام دهید.

همچنین می توان نتیجه گرفت که نشستن در جلو بسیار ایمن تر از نشستن در عقب است، زیرا آلودگی بیشتر در قسمت عقب خودرو به دلیل این واقعیت است که جریان هوای داخل خودرو عمدتا از جلو به عقب حرکت می کند.

در بخشی از تحقیقات، استفاده از ماسک صورت نیز مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج نشان داد که پوشیدن ماسک، انتشار ویروس را تا 90 درصد کاهش می دهد و میزان ورود ویروس توسط مسافران به میزان 70 درصد کاهش می یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها