رگبار پراکنده باران در هرمزگان/ شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری نمایند



همچنان طی امروز تا پایان هفته استان هرمزگان تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی خواهد بود که موجب مواج شدن دریا و بارش باران می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات صبح پدیده غالب گذر ابر از نیمه شرقی استان و مه رقیق صبحگاهی در جزایر استان خواهد بود. حمزه‌نژاد افزود: با تدوام فعالیت سامانه فصلی و وزش باد‌های شدید جنوب شرقی، کماکان دریا مواج خواهد ماند. طی امروز و فردا سرعت باد در برخی مناطق به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید. روز جمعه تا حدی از شدت باد کاسته خواهد شد.


وی گفت: توصیه می‌شود طی این مدت شناور‌های سبک و صیادی جدا از تردد دریایی خودداری نمایند و تردد سایر شناور‌ها با احتیاط صورت گرفته و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد. حمزه نزاد افزود: همچنین با تقویت سامانه فصلی، در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات استان (بویژه نواحی شرقی و شمالی استان) و همچنین مناطق مستعد، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق، تند باد لحظه‌ای گاه گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به احتمال وقوع بارش‌های نسبتاً سنگین و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، توصیه می‌شود تا پایان هفته از قرارگیری در حریم و مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود. کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: با توجه به افزایش رطوبت نسبی، طی امروز و فردا نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت و از روز جمعه تا اوایل هفته آینده افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها