تولید گوشی‌های هوشمند پزشکی، طرح کلان ملی شد



طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند پزشکی در قالب طرح کلان ملی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دستور کار دانش بنیان‌ها قرار گرفت.

به گزارش صبح ساحل، «بهمن منصوری»، رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، با بیان اینکه نمونه مکانیکی گوشی‌های پزشکی که در ایران استفاده می‌شود، بیش از ۵۰ میلیون ریال قیمت دارد، افزود: این در حالی است که نمونه ایران‌ساخت با یک پنجم این قیمت و با کیفیتی به مراتب بهتر از نمونه‌های وارداتی موجود، نیاز صنعت پزشکی را تامین می‌کند. وی قیمت نمونه دیجیتال وارداتی را بیش از ۲۵۰ میلیون ریال هزینه دانست و ادامه داد: اما با ایران‌ساخت گوشی‌های دیجیتال و هوشمند این هزینه به ۱۳۰ میلیون ریال رسیده است.

منصوری خاطر نشان کرد: این تجهیزات عمدتا از مسیر قاچاق و مبادی غیر رسمی به کشور وارد می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود نه تنها هزینه‌های تمام شده بیش از بهای واقعی باشد، بلکه پشتیبانی و تضمین کیفیت این محصول نادیده گرفته شده است. به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه طراحی و ساخت گوشی هوشمند پزشکی با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب طرح کلان ملی اجرایی شد، افزود: در این طرح نمونه‌های دیجیتال و هوشمند این گوشی‌ها، هم‌پای فناوری روز دنیا ساخته شده و قابلیت جمع‌آوری، پردازش، ارسال و تحلیل اطلاعات را دارد.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها