بازگشایی دانشگاه‌ها، منوط به صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا است



وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها از اول مهر منوط به صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا است.

        

          

به گزارش صبح ساحل، محمدعلی زلفی گل روز شنبه در حاشیه مراسم شروع به کار خود در وزارت علوم در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص بازگشایی دانشگاه ها از اول مهرماه اظهار داشت: وزارت علوم در این زمینه تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وزیر علوم اظهار داشت: با باز شدن دانشگاه ها سعی می کنیم از تجربیات دوران کرونا به عنوان بسته تکمیلی آموزش استفاده کنیم.

زلفی گل گفت: به عنوان مثال وقتی استادان به صورت حضوری در دانشگاه ها تدریس می کنند، سیستم سنجشی و انگیزشی ایجاد می کنیم که استاد به صورت آفلاین و مجازی هم بتوانند آموزش خود را در اختیار دانشجویانی که حضور ندارند، قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش های دوران کرونا نشان داد که می توان از تجربیات سایر استادان دانشگاه ها برای آموزش ها و سمینارهای مهم استفاده کرد. همچنین از تجربیات دوران کرونا می توان در راستای دیپلماسی علمی و برگزاری مجازی سمینارها و تعاملات بین المللی می توان بهره برد به طوری که دانشمندان دنیا به صورت غیرحضوری در این تعاملات شرکت کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در بسیاری از موارد نیاز نیست استاد برای داوری مسیری را طی کند و به صورت حضوری در گردهمایی های علمی شرکت کند. این امکان به صورت مجازی فراهم شده است.

زلفی گل اظهار داشت: به عنوان مثال وقتی استادان به صورت حضوری در دانشگاه ها تدریس می کنند، سیستم سنجشی و انگیزشی ایجاد می کنیم که استاد به صورت آفلاین و مجازی هم بتواند آموزش خود را در اختیار دانشجویانی که حضور ندارند، قرار بدهد.

     

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها