خارج شدن ۵ شهرستان هرمزگان از وضعیت قرمز کرونایی



شهرستان های بشاگرد، سیریک، بوموسی،حاجی آباد و پارسیان در هرمزگان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و اکنون در وضعیت زرد و نارنجی هستند.

به گزارش صبح ساحل، آمار تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونای دلتا در ایران در ۲۴ ساعت گذشته اعلام شد. از  ۵ شهریور ۱۴۰۰، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر مبتلای جدید شناسایی شده است که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور تا  به چهار میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۱۴ نفر رسیده است. ‬

   
در حال حاضر ۳۵۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد هستند.

سامانه ماسک که مرجع رنگ‌بندی کرونایی کشور محسوب می‌شود در جدیدترین نقشه کرونایی وضعیت ۳۰۶ شهرستان کشور را قرمز اعلام کرد. تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز از ۳۵۹ شهرستان در تاریخ  ۲۳ مرداد به ۳۰۶ شهرستان کاهش و تعداد شهرستان‌های با وضعیت نارنجی نیز از ۵۹ شهرستان به ۱۱۰ شهرستان افزایش یافت. همچنین تعداد شهرستان‌های با وضعیت زرد نیز در اطلاعیه قبلی سامانه ماسک ۳۰ بود که اکنون به ۳۲ رسیده است و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی قرار ندارد.

شهرستان های بشاگرد، سیریک، بوموسی،حاجی آباد و پارسیان در هرمزگان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و اکنون در وضعیت زرد و نارنجی هستند.

بر این اساس، بشاگرد(زرد)، بوموسی(زرد)، حاجی آباد(نارنجی)، پارسیان(نارنجی) و سیریک(نارنجی) و شهرستان های بندرعباس، قشم، بستک، رودان، میناب، جاسک، بندرخمیر و بندرلنگه همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

بنا بر این نقشه جدید کرونایی کشور که از ۶ شهریور برای اعمال مقررات مد نظر قرار می‌گیرد، ۲۰ شهرستان در کشور وارد وضعیت قرمز شدند که در بین این شهرستان‌ها نامی از شهرستان‌های مازندران دیده نمی‌شود. همچنین ۷۲ شهرستان کشور از وضعیت قرمز خارج شده و در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند که بیشترین تعداد شهرستان‌ها مربوط به مازندران است.

    

۳۵۹ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها