اینستاگرام کاربران زیر ۱۳ سال را محدود می‌کند



اینستاگرام به منظور ایجاد محدودیت برای نوجوانان و محافظت از آنان، کاربران را ملزم به ثبت تاریخ تولد خود می‌کند.

به گزارش صبح ساحل، اخیرا اینستاگرام اعلام کرد که برای ایمن‌سازی این برنامه، کاربران جدید، باید تاریخ تولد خود را در هنگام ثبت‌نام به اینستاگرام ارائه دهند. البته این قابلیت از پایان سال ۲۰۱۹ وجود داشته، اما افرادی که قبلاً ثبت نام کرده‌اند، ممکن است اطلاعات تولد خود را به اشتراک نگذاشته باشند. براساس گزارش‌ها این پیامرسان چند هفته آینده قابلیت جدید خود را برای کاربران قدیمی نیز فعال می‌کند تا کاربران تاریخ تولد خود را به اشتراک بگذارند. در غیر این‌صورت آن‌ها نمی‌توانند از پیامرسان اینستاگرام استفاده کنند.

در حال حاضر، اینستاگرام در چند اعلان از کاربران می‌خواهد تا تاریخ تولد خود را ثبت کنند، و اگر آ‌ن‌ها به اعلانات بی‌توجه باشند پست‌های پیشنهادی این پیامرسان برایشان پنهان می‌شود. براساس گزارش‌ها، اینستاگرام در قابلیت جدید خود از هوش مصنوعی برای تشخیص تولد کاربر استفاده می‌کند. اگر هوش مصنوعی تشخیص دهد کاربر تاریخ تولد خود را اشتباه وارد کرده؛ اینستاگرام ممکن است از کاربر خود درخواست کنند تا سن خود را دوباره "تأیید" کند.

  

محدودیت کاربران زیر ۱۳ سال در اینستاگرام

     

 چرا کاربران زیر 13 سال در اینستاگرام محدود می شوند؟

توسعه‌دهندگان اینستاگرام اظهار کرده‌اند که این پیامرسان به صورت پیش فرض به خصوصی سازی حساب‌های نوجوانان می‌پردازد؛ این برنامه همچنین به تازگی ویژگی‌هایی را برای جلوگیری از پیام رسانی افراد غریبه بزرگسال به نوجوانان معرفی کرده است. اینستاگرام علاوه بر این، گفته است که در مراحل اولیه محدود کردن کاربران زیر13 سال خود است که این امر باعث نگرانی برخی از قانونگذاران شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها