ماجرای افراد بدون هویت در روستای جعفرآباد هرمزگان



دادستان مرکز استان هرمزگان از اعزام تیم ویژه ای برای حل مشکل شناسنامه خانواده های روستای جعفرآباد خبر داد.

               
به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی، دادستان مرکز استان هرمزگان با اشاره به اینکه عده ای از خانواده های روستایی در روستای جعفر آباد توکهور و هشتبندی هنوز دارای شناسنامه نیستند،گفت:با توجه به اینکه صدور شناسنامه برای اعضای این خانواده در اداره های مختلف بررسی و روند آن طولانی شده و تاکنون به نتیجه نرسیده است.

قهرمانی افزود: در همین زمینه تیم ویژه ای با حضور نماینده  اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان و دیگر دستگاه ها برای بررسی و حل مشکل، تشکیل شده  و به زودی به منطقه اعزام می شود.

او در ادامه افزود: به علت عدم احراز هویت و نداشتن شناسنامه، اعضای این خانواده از دریافت برخی خدمات آموزشی، رفاهی و درمانی محروم شده اند که همین موضوع ضرورت تسریع در مراحل قانونی برای حل موضوع را اجتناب ناپذیر می‌سازد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان گفت: در راستای صیانت از حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین، با صدور دستور قضایی، اعضای این تیم ویژه مکلف هستند جهت بررسی دقیق و کارشناسی علل عدم صدور شناسنامه برای اعضای این خانواده و تسریع در حل مشکل آن‌ها ظرف چند روز اقدام کنند.

قهرمانی افزود: با توجه به مشکل اعضای این خانواده برای ایاب و ذهاب و پیگیری امور مربوط به اوراق هویت خود، مسئولان مربوطه با حضور در محل سکونت آن‌ها به مطالباتشان رسیدگی می‌کنند.

حدود ۴۰ نفر از اهالی روستای جعفر آباد توکهور بدون شناسنامه هستند. به گفته شاهدان اصالت از شهرستان بشاگرد است. برخی از این افراد حدود ۴۰ سال سن دارند و بدون شناسنامه هستند.

یکی از مقام های محلی توکهور نیز در این زمینه گفته بود: همه استشهادنامه این افراد تکمیل شده و پایش های محلی نیز نشان از ایرانی بودن این افراد است اما بر اساس دستور العمل وزارت کشور اعلام شده که از این افراد آزمایش دی ان ای گرفته  و سپس شناسنامه صادر شود.

  

منبع: مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها