مدیرکل ستاداجرایی فرمان حضرت امام هرمزگان خبر داد:

بهره‌برداری از سه هزار و 500طرح ازسوی بنیاد برکت هرمزگان تا پایان سال جاری



مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان هرمزگان اعلام کرد: تا پایان سال جاری ۳۵۰۰ طرح توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در استان هرمزگان به بهره برداری خواهد رسید.
 
به گزارش صبح ساحل، منوچهردانشمند افزود: در طول سال گذشته بیش از ۸۰۰ طرح توسط بنیاد برکت در سطح استان و درشهرستانهای بشاگرد، سیریک و میناب افتتاح وبه بهره برداری رسیده است که عمده طرحها مربوط به رسته های شغلی پرورش دام سبک و سنگین،کشاورزی ،مشاغل فنی و خدماتی وکارگاهای تولیدی و تولیدی پوشاک بوده است.
وی گفت : بنیاد برکت برای سال جاری اجرای ۳۵۰۰طرح اشتغالزایی و ایجاد ۱۰۷۰۰فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم درمناطق هدف و شهرستان های استان هرمزگان را دردستور کار قرار داده و این کار باهمکاری تسهیلگران و مجریان استان درحال انجام است‌. سقف اعطای تسهیلات برای طرح های اشتغالزایی «طرح سحاب»بسته به نوع و اجرای طرح تاسقف ۵۰ میلیون تومان و دررسته های شغلی کارگاههای تولیدی و خانگی خرد،صنایع تبدیلی و فراوری محصولات، پرورش دام سبک وسنگین،پرورش طیور،کشاورزی بااولویت کاشت گیاهان دارویی،فنی وخدماتی،صنایع دستی،کارگاههای اموزشی ،فریلنسینگ(ازادکاری و دورکاری در بستراینترنت) و همچنین به صورت ویژه در مشاغل دانش بنیان و ابزی پروری امادگی اعطای تسهیلات را دارد. 
 دانشمند، درادامه گفت :تعدادی طرح محدود درسطح استان تحت عنوان مشاغل خانوادگی(کارگاه های خرد) و اعطای تسهیلات به صورت خانوادگی و همچنین برای طرح های بنگاه محور فعال،راکد،نیمه تعطیل جهت فعالیت مجدد، توسعه وهمچنین راه اندازی کارگاهها و کارخانجات جدید با اولویت پشتیبانی طرحهای اشتغالی بنیاد برکت و همچنین نیازمردم منطقه، جهت تامین منابع اعتباری و سرمایه درگردش وبازگشت آنها به عرصه فعالیت وتولید تاسقف ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات طبق شرایط اعلامی توسط بنیاد برکت پرداخت می شود.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمام حضرت امام(ره) اولویت پرداخت تسهیلات را درقالب طرح سحاب مناطق هدف به طرح های کوچک وزودبازده و معیشت پایدار عنوان کرد.
وی همچنین ضمن تشکر ازنماینده محترم ولی فقیه وامام جمعه بندرعباس،ائمه محترم جمعه شهرستانها، استاندارمحترم،فرمانداران محترم و همچنین از همکاری  ادارات فنی و حرفه ای ،جهاد کشاورزی ودامپزشکی،شیلات ،صنایع دستی ومیراث فرهنگی برای متقاضیان مشاغل مربوطه تقدیر نمود.
 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هرمزگان با بیان این‌که بر پایه تولید و اشتغال همه شاخص‌های زندگی ارتقاء پیدا می کند، گفت:  در سایه تولید، درآمد خانوار افزایش می یابد و کیفیت زندگی بهبود خواهد یافت و همه باید در امر تولید اهتمام جدی و ویژه داشته باشندو به صورت جهادی تلاش کنند ؛ چرا که با تولید می توان به رفع بیکاری و ایجاد درآمد پایدار اقدام کرد.
دانشمند اضافه کرد: همه حوزه های موجود در شهرستان ها باید از تسهیلات «سحاب» بنیادبرکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خصوص پیشبرد اهداف تولید استفاده کنند.
وی افزود: بنیاد برکت بر اساس منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی ، اشتغال پایدار و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان هدف و اولویت اصلی در دستور کار دارد.
دانشمند در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روزی  مجریان استان و تیم تسهیلگران برای آنها آرزوی موفقیت و خدمتی خالصانه نمود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها