هفتمین جلسه شورای شهر بندرعباس چگونه گذشت؟

از انتقال امتیاز تیم بسکتبال شهرداری تا مطالبه‌گری از صنایع


نویسنده: صبح ساحل

اعضای شورای شهر بندرعباس ظهر امروز (16 شهریور) در هفتمین جلسه خود به بررسی دو دستور کار پرداختند. بازگشایی مدارس و تصمیم‌گیری درباره تیم‌داری شهرداری بندرعباس موضوعات مطرح شده در صحن شورا بود.

     

صنایع حق مردم هرمزگان را ادا نکردند

«سید محمدرضا موسوی»، عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستورجلسه با اشاره به غرق شدن دو نوجوان در ساحل بندرعباس گفت: «این اتفاق نتیجه نداشتن تفریح‌گاه مناسب در بندرعباس است، حقی که از مردم ضایع شده‌. در حالی که مجموعه‌ی پشت استانداری هرمزگان در اختیار یکی از سازمان‌های شهری قرار گرفته اما اقدام مناسبی برای توسعه آن صورت نگرفته است. باعث تاسف است که به دلیل نبود امکانات در این منطقه بانوان قایقران از کانکس به عنوان رختکن استفاده می‌کنند».وی اضافه کرد: «ما به عنوان شورای شهر بندرعباس نه شورای شهرداری این موضوع را به طور جد پیگیری خواهیم کرد. رفع تبعیض و برقراری عدالت رویه اصلی دولت است ان‌شالله این نگاه در هرمزگان نیز حاکم شود». موسوی با تاکید بر اینکه دغدغه‌ی نخبگان استان همواره افزایش مشارکت صنایع در رفاه مردم  بوده است، گفت: «صنایع در حوزه زیرساخت در حق مردم هرمزگان تلاش نکردند. ثروت بندرعباس در اختیار بنگاه‌های اقتصادی است اما خدماتش بر دوش شهرداری احساس می‌شود. زمانی که وقت کمک است بسیاری با این شهر غریبه می‌شوند. مصداقش ورزش است حداقل ۱۵ سال است که شهرداری‌ یک تنه ورزش حرفه‌ای استان را حمایت می‌کند اما صنایع هیچ اقدامی نکردند». عضو شورا عنوان کرد:«آیا درآمدهای سرشار حاصله از استان نباید خدمتی به مردم این دیار برساند؟ متاسفانه کمترین علاقه‌مندی در حوزه ورزش از مدیران صنایع دیده شده است». وی با بیان اینکه هوشمندسازی و شفافیت از دغدغه‌های شورای ششم است، تاکید کرد که مدیران شهرداری در این زمینه تلاش‌های بیشتری انجام دهند. موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «ما در حوزه نظارت بر عملکرد پیمانکاران به صورت کامل و دقیق عمل‌نکردیم. نواقص عمده‌ای در برخی از پروژه‌ها دیده می‌شود. صرف هزینه‌های گزاف برای پروژه‌هایی که هنوز تکلیفشان مشخص نیست، اشتباه است. شهرداری عموما در دعاوی حقوقی شکست خورده است این موضوع باید به طور جد در کمیسیون مربوطه رسیدگی‌شود». عضو شورای شهر بندرعباس در پایان افزود: «توسعه نامتوازن و اهمیت ندادن به محلات کم برخوردار در شهر به چشم می‌خورد. تلاش‌های صورت گرفته کافی نیست و باید جبران شود».

   

    

دو اخطار عضو شورا به شهرداری

«عیسی عباسی»، عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور با دعوت اعضای شورای شهر به تزکیه و کنترل نفس در هنگام کسب شهرت گفت: «هفته گذشته برخی رسانه‌ها درباره موضوعات لابی‌گری و تلاش‌های برخی مدیران سفارشی به یادگار مانده از جریان قبلی شهرداری برای بقای در قدرت و هیجان آن‌ها در تعیین تکلیف صندلی ریاست و همچنین  لزوم بررسی قراردادهای پیشین شهرداری توسط شورای جدید و اهمیت رفع شائبه‌های فراوان در این حوزه، نقدهایی در فضای مجازی منتشر کردند که از اعضای شورا و شهردار منتخب می‌خواهم به این موضوعات توجه کنند». وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از پرسنل شهرداری در مراجعاتشان نسبت به بی‌عدالتی در تغییر ناعادلانه و تبعیضآمیز قرارداد آن‌ها از تامین نیرو به حجمی اعتراض کردند، اظهار کرد: «در این باره به مسئولین حوزه منابع انسانی شهرداری تذکر جدی داده و پیشنهاد می‌دهم قبل از ورود اعضای شورا به موضوع، مشکل آن‌ها را هر چه سریع‌تر حل کنند». عباسی همچنین در زمینه سرویس‌دهی نامناسب جمع‌آوری زباله‌ها در برخی محلات و عدم ترمیم حفاری معابر اصلی و کوچه‌ها پس از گذشت چندین ماه به مسئولین حوزه خدمات شهری شهرداری نیز اخطار داد.عضو شورای شهر در پایان با بیان اینکه در رسیدگی به فساد و تخلف هیچ خط قرمزی نباید وجود داشته باشد، بر لزوم برخورد با متخلفان تاکید کرد.

      

پالایشگاه نفت ستاره بندرعباس بدهی خود را پرداخت کند

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: «پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ابتدا به تعهدات خود در پرداخت عوارض به شهرداری بندرعباس متعهد باشد و بعد تبلیغات مسئولیت‌های اجتماعی را انجام دهد». «یعقوب دبیری نژاد»، در نطق پیش از دستور هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، از اعضای شورای شهر خواست موضوع انجام مسئولیت‌های اجتماعی را از این مجتمع نفتی پیگیری‌کنند.وی با تاکید بر اینکه ۶۵ درصد از یک درصد فروش نفت ستاره خلیج‌فارس به عنوان عوارض آلایندگی باید به شهرداری بندرعباس تعلق گیرد، گفت: «با پیگیری صورت گرفته در سال ۹۹ و براساس صورتحساب‌های مالی این مجموعه نفتی باید ۷۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت می شد که تاکنون پرداخت نشده است. پالایشگاه نفت ستاره بدهی خود را به شهرداری بندرعباس پرداخت کند».

    

محرومیت هرمزگان در ورزش حرفه‌ای به خاطر سوءمدیریت بوده

«احمد کناری نژاد»، دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز در نطق پپیش از دستور خود گفت: «اعضای شورای شهر بندرعباس قاطعانه از شرکت فرهنگی – ورزشی صنایع هرمزگان که با مدیریت استاندار راه اندازی شده است تقاضا دارند، با تقبل حداقل نیمی از هزینه برآوردی باشگاه‍های شهرداری در سال جاری، چتر حمایتی از این تیم‌ها که نماینده کل استان بوده را برافراشته کند». او با بیان اینکه این روزها دیگر هرمزگان را با قاچاق، تبعید نمی‌شناسند بلکه این ورزش، موسیقی و تئاتر است که نام هرمزگان مطرح کرده، به تیم داری شهرداری بندرعباس اشاره کرد و  افزود: «15 سال از تیم داری شهرداری می گذرد، ادامه حیات ورزش حرفه‌‍ای در هرمزگان را زیر سایه غفلت و سهل انگاری بنگاه‌های اقتصادی در ایفای مسئولیت اجتماعی خود، مدیون شهرداری بندرعباس هستیم که با وجود تمام شرایط سخت و بحرانی مالی در رشته های ورزشی به ویژه فوتبال، فوتبال ساحلی و بسکتبال، بستر را برای رشد استعدادهای ورزشی هرمزگان ایجاد کرد». او تاکیدکرد: «آنچه سبب شده است هرمزگان در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، جایگاه با ثباتی نداشته باشد موازی کاری، فقدان ساختار صحیح و سوء‌مدیریت در ورزش است. تا زمانی که حلقه‌های مدیریتی در  هرمزگان و بندرعباس درجهت منافع عمومی همسو و همراه نشوند نمی‌توان در هیچ زمینه‌ای پیشرفت و توسعه کرد».کناری نژاد گفت: «در چند روز اخیر صحبتی مبنی بر انتقال امتیاز تیم فوتبال شهرداری بندرعباس به مجموعه‌ی فولاد هرمزگان مطرح شد اما باید شفاف سازی شود واگذاری امتیاز در قبال چه چیزی مطرح شده است؟ عضو شورا افزود: «آیا امتیازی را که طی ۱۵ سال و با صرف میلیاردها تومان هزینه، حاصل شده، به صورت رایگان و بدون ساز و کار قانونی و انعقاد تفاهم نامه‌ای به نفع مردم بندرعباس، به مجموعه فولاد هرمزگان واگذار کنیم، درست است. در شرایطی که این مجموعه موافقت خود را با احداث آکادمی پرورش استعدادهای ورزشی در چهار نقطه شهر با نظارت و همکاری شهرداری بندرعباس اعلام نمی‌کند؛ امتیاز تیم را بدون بدهی‌های پیشین طلب می‌کند این به نوعی حراج سرمایه شهر و مردم بندرعباس محسوب می شود».

     

    

بازگشایی مدارس در آبان ماه

با شروع دستورکار اول {بازگشایی مدارس} مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس با ارائه گزارش از وضعیت معلمان و فرهنگیان گفت: «واکسیناسیون فرهنگیان در حال انجام است و ۹۵ درصد از معلمین نیز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. از روز گذشته نیز تزریق دوز دوم آغاز شده است».«سید هادی حسینی»، با بیان به انجام ایمن‌سازی مدارس برای دانش‌آموزان، درباره استقبال از ثبت‌نام در مدارس عنوان کرد: «خوشبختانه ثبت نام دانش آموزان در مدارس ۹۵ درصد انجام شده‌است».  او در ادامه به موضوع حمل‌ونقل دانش‌آموزان شهرک پیامبر اعظم اشاره و از شهرداری درخواست همکاری و رسیدگی کرد و گفت:« ۲۴ هزار دانش‌آموز در شهرک پیامبر اعظم برآورد کرده‌ایم. که درخواست توجه ویژه به حمل‌ونقل این منطقه را و رفع کمبودات و کاستی‌های این منطقه داریم. چراکه با توجه به کمبود مدرسه در این منطقه بسیاری از دانش‌آموزان به مدارس خارج از شهرک می‌روند». مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو اظهار کرد: «طبق جلساتی که در با ستاد مبارزه با کرونا برگزار کردیم، احتمال بازگشایی مدارس در مهر کمتر و در آبان‌ماه بیشتر است. خوشبختانه برای تمام رنگ‌بندی‌های کرونایی برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم و ان شالله با موفقیت این مهم را پشت سر می‌گذاریم». در ادامه به موضوعاتی چون کمبود مدرسه در بندرعباس، تراکم بالای جمعیت در کلاس‌های درسی، ایجاد فضای شاداب در محوطه مدارس، ایجاد فضای سبز مطلوب و کمبود وسایل سرمایشی در کلاس‌ها اشاره شد.

     

انتقال امتیاز تیم بسکتبال شهرداری به باشگاه صنایع

تصمیم‌گیری درباره تیم‌داری شهرداری بندرعباس دستورکار دوم شورای شهر بندرعباس بود که با در صحن شورا به رای گیری گذاشته شد.در ابتدای جلسه «حسن سالاری»، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بندرعباس، نظر کمیسیون در این رابطه را عنوان کرد و گفت: کمیسیون پس از بررسی موضوع تیم‌داری شهرداری بندرعباس موافق تیم‌داری این نهاد در رشته‌های فوتبال ساحلی آقایان_ بانوان و فوتبال بزرگسالان به مدت یک فصل است. او افزود:«همچنین کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بندرعباس با انتقال امتیاز تیم بسکتبال شهرداری بندرعباس به باشگاه پشتیبال صنایع موافق است». پس از این «عبدالرضا حیدری سراجی»، «یعقوب دبیری نژاد» و «اسماعیل بواشه» به عنوان موافق نظر کمیسیون صحبت کردند. در پایان پس از رای گیری‌ در صحن، این تصمیم با حداکثر آرا (۱۱ رای مثبت) تصویب شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها