استاندار هرمزگان:

روستانشینان بالای ۱۸ سال واکسینه می‌شوند



استاندار هرمزگان گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال در روستا‌های استان در مدت یک هفته واکسینه می‌شوند.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی پس از نشست تصویری با ستاد ملی مقابله کرونا و در نشست استانی این ستاد در بندرعباس افزود: مقرر شده طرحی به همین منظور در دو روز آینده ارائه، و واکسیناسیون روستانشینان بالای ۱۸ سال از همین هفته آغاز شود.

وی گفت: برای اجرای این تصمیم نیز کمیته‌ای متشکل از معاونت‌های سیاسی، عمرانی و توسعه استانداری به همراه هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تشکیل شده است.

به گفته استاندار هرمزگان، در بشاگرد و بوموسی تقریباً همه افراد بالای ۱۸ سال علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

همتی با بیان اینکه با همکاری مردم، مسئولان و تلاش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روند کرونا در استان نزولی شده است؛ افزود: اکنون شمار بیماران مبتلا به کرونا نسبت به روز‌های اوج این بیماری ۳۰ درصد، بستری‌ها ۲۵ و شمار فوتی‌ها نیز ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی درصد مرگ و میر بر اثر این بیماری در استان را به نسبت میانگین کشوری پایین دانست و افزود: در هرمزگان در سال گذشته درصد مرگ بر اثر کرونا دو و ۱۶ صدم درصد و در کشور سه و ۴۴ صدم درصد بوده است.

استاندار هرمزگان افزود: امسال نیز این میزان در هرمزگان ۹۶ صدم درصد و در کشور یک و ۴۸ صدم درصد است که نشان دهنده وضعیت مطلوب‌تر هرمزگان به نسبت دیگر مناطق کشور است.

همتی، واکسیناسیون و در کنار آن رعایت شیوه نامه‌ها و قرنطینه صحیح و هوشمندانه را از راهکار‌های کنترل همه گیری کرونا دانست و افزود: مراکز واکسیناسیون از ۸ صبح تا هشت شب بمدت ۱۲ ساعت در استان فعال خواهند بود و با گشایش در واردات واکسن کرونا و تولیدات داخلی، سرعت و شمار مرکز واکسیناسیون را افزایش می‌دهیم.

به گفته وی، در هرمزگان ظرفیت تزریق روزانه ۵۰ هزار دوز واکسن کرونا وجود دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها