ادعای جدید محققان؛

آب در فضا پر از باکتری است



دانشمندان با بررسی آب آشامیدنی فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی متوجه شدند که باکتری‌های زیادی در آن وجود دارد.

 

به گزارش صبح ساحل،  به نقل از futurism، اگر تاکنون به آب آشامیدنی هواپیما با شک نگاه کرده اید، لحظه‌ای تصور کنید در فضا هستید، جایی که فضانوردان معمولاً یا به آب دسترسی ندارند یا با محدودیت نوشیدن مواجه هستند. یک مطالعه جدید که در مجله نیچر npj Biofilms and Microbiomes منتشر شده، نشان داد که آب آشامیدنی ایستگاه فضایی بین المللی مملو از کلنی‌های باکتریایی است. دانشمندان دانشگاه ایالتی آریزونا به بررسی بیوفیلم‌های متشکل از چندین گونه باکتری پرداختند، پدیده‌ای که The Debrief نام دارد و خاطرنشان می‌کند در زمین وجود ندارد ولی در داخل سیستم آب ISS یافت شده است.

  

ایستگاه فضایی بین المللی

   

روش بهبود کیفیت آب  فضا

طعم دهنده اضافی می‌تواند به بهبود کیفیت آب برای خدمه ماموریت‌های فضایی آینده کمک کند، اما این واقعیت را پاک نمی‌کند که دانشمندان تعداد زیادی باکتری در سیستم آب ISS دیده اند. ایستگاه فضایی دارای سیستم تصفیه آب پیچیده‌ای است که امکان بازیافت آب را می‌دهد و بدون وجود آن، ناسا مجبور است سالانه ۱۰ هزار پوند آب برای هر خدمه به مدار زمین بفرستد.

دانشمندان ناسا انواع مختلفی از باکتری‌ها را در بین نمونه آب آشامیدنی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ مشاهده کرده اند. این تیم تعدادی از ویژگی‌ها، از جمله توانایی تشکیل بیوفیلم‌های مرموز و همچنین مقاومت در برابر آنتی بیوتیک‌ها را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که باکتری‌ها می‌توانند تهدیدی واقعی برای فضانوردان باشند چرا که سیستم ایمنی بدن در سفر به فضا ضعیف می‌شود. آزمایش‌های بیشتر مشخص خواهد کرد که کلنی‌های باکتریایی موجود در آب آشامیدنی ISS چه تاثیراتی بر سلامت فضانوردان می‌گذارد.

فضانوردان




برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها