معاون اجتماعی فرمانده انتظامی هرمزگان در بازدید از روزنامه صبح ساحل بیان کرد:

نقش مؤثر پلیس جامعه‌ محور در کاهش ناامنی



معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: هر خبری در فضای مجازی درست، قابل‌اعتماد و اطمینان نیست و در اینجا قلم خبرنگار می‌تواند در پیشگیری از شایعات، درستی و نادرستی مطالب مجازی خیلی مؤثر باشد.

    
«سرهنگ موسی عرب» با حضور در دفتر روزنامه صبح ساحل از مدیرمسئول و سردبیر و خبرنگار حوزه انتظامی تقدیر کرد، افزود: رسالت خبرنگاران در پیشگیری، بروز و گسترش شایعه در فضای مجازی و رسانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه باید در فضای مجازی مدیریت این فضا را به دست گرفت یادآور شد: عده‌ای از افراد دنبال تنش‌زا کردن جامعه هستند و با شایعات و اخبار کذب جامعه را به چالش می‌کشند که لازم است با تأکید بگوییم به هر خبری در فضای مجازی نباید اعتماد کرد، باید به هر خبری با تردید نگاه کرد و جلوی انتشار آن را گرفت مگر اینکه از منابع رسمی و معتبر نشر یافته باشد.
وی اظهار داشت: خبرنگاران باید با تحلیل و انتشار صحیح اخبار در راستای زدود‌ن غبار شایعات از جامعه اقدام و در راستای همکاری و تعامل بیشتر مردم با پلیس قدم بردارند. عرب رسانه را حلقه واسط بین مردم و مسئولان توصیف کرد و ادامه داد: رسانه‌ها در ایجاد محیط امن اجتماعی نقش برجسته و بی‌بدیل داشته و به‌عنوان بازوهای توانمند پلیس در گسترش امنیت اجتماعی و افزایش احساس آرامش عمومی و فردی مطرح هستند. این مقام مسئول رسانه‌های مکتوب و دیداری و شنیداری را مانند رزمندگان خط‌شکن دوران دفاع مقدس دانست که در خط مقدم بحران‌های اقتصادی و اجتماعی با ایثار و ازخودگذشتگی مسیر را باز و مشکلات را حل‌وفصل می‌کنند.
وی افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها با انتقال مطالبات مردمی و نواقص جامعه، در برهه‌های مختلف کاری جهاد گونه دارند. معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: قریب به دو دهه است که پلیس جامعه‌محور در نیروی انتظامی باهدف پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم و نقش آن در کاهش احساس ناامنی و ایجاد امنیت اجتماعی راه‌اندازی شده است که در این راستا با سایر سازمان‌ها و نهادهای به‌نوعی مرتبط، در این مأموریت هم‌صدا هستند.
سرهنگ عرب، رسانه صبح ساحل را یکی از رسانه‌های مهم و تأثیرگذار در انتشار مطالب این حوزه برای جلوگیری از شایعات دانست و از مشارکت خبرنگاران در جهت پوشش خبری و انعکاس اخبار پلیس جهت ارتقا احساس امنیت در جامعه تقدیر کرد.
مهراب رشیدی سردبیر و قائم‌مقام نشریه صبح ساحل در ادامه این نشست با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری می‌کند گفت: این نشریه به‌عنوان الگوی مطالبه گر از زمان راه‌اندازی تاکنون در کنار نیروی انتظامی به‌عنوان مجری و بازوی بخش مطالبه گری هم‌قدم بوده است.
وی افزود: خبرنگاران صبح ساحل همیشه در مسیر تولید محتوا با انعکاس واقعیات نقش مهمی در اطلاع‌رسانی به مردم و شفاف‌سازی امور مختلف اجتماع داشتند و دارند. رشیدی بابیان اینکه تاکنون تعامل سازنده و تأثیرگذاری بین نیروی انتظامی و این رسانه مردمی برقرار بوده و انتظار می‌رود این همکاری بیش‌ازپیش در جهت پیشبرد اهداف ارتقا یابد اظهار داشت: خبرنگار باید خبر آن حادثه به وقوع یافته را در اسرع وقت تنظیم و انتشار دهد این امر به مشارکت تنگاتنگ مقامات انتظامی نیاز است که تاکنون این همکاری بوده است و حتماً در آینده این تعامل بیشتر خواهد شد تا از شایعات احتمالی جلوگیری شود.
رشیدی ظرفیت رسانه در هماهنگی بین رسانه‌ها و ارگان مربوطه برای تحقق امور و تأمین امنیت تأثیرگذار دانست.

    

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها