افشاگری عضو شورای شهر؛

از پرداخت حق الجلسات غیرمتعارف در کمیسیون‌های شهرداری تا واگذاری سفارشی در بازار ماهی فروشان 


نویسنده: صبح ساحل

شورای اسلامی شهر‌ بندرعباس ظهر امروز در جلسه هشتم با دستور کار رسیدگی به نامه‌های شهرواری پرداخت. در ابتدای جلسه از "جاهدی" ملی پوش پاراکانو هرمزگانی تقدیر شد.
به گزارش صبح ساحل، "حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا حیدری سراجی"، عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور با بیان اینکه شورا باید برای برنامه‌های کاری خود چشم انداز مشخص داشته باشد، گفت: در بندرعباس مشکلات عدیده ای در حمل و نقل داریم. باید از منابع درآمدی وزارت نفت که در ارتباط با حمل و نقل وجود دارد، استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون باید ۵۰ درصد از جرائم راهنمایی و رانندگی به شهرداری پرداخت شود، افزود: در سال های اخیر این مبلغ پرداخت نشده است و این موضوع پیگیری جدی اعضا را میطلبد. همچنین نماینده بندرعباس در مجلس نیز باید این موضوع را در کمیسیون انرژی پیگیری کند.ن یاز است وزیر نفت این مسئله را که منبع مهم درآمدی شهرداری است، حل کند.
حیدری با تاکید بر افزایش فعالیت‌های فرهنگی افزود: نحوه پرداخت حق الجلسات کمیسیون‌های شهرداری مبهم است. مبالغ باید شفاف شود. تعدادی از کمیسیون‌ها در شهرداری جنبه حقوقی ندارند و تشکیل می شوند. باید از استانداری درباره کمیسیون‌های قانونی استعلام گرفته شود. حق الجلسات به افرادی پرداخت می‌شود که عضو کمیسیون نیستند. 
وی به بازارچه ماهی فروشان اشاره و عنوان کرد: نزدیک به دو سال است فضای ماهی پاک کنی بازارماهی فروشان بندرعباس بدون ضابطه شفاهی در اختیار شرکت تعاونی ماهی فروشان قرار گرفته است. ضایعات بدون هماهنگی به شخص دیگری اجاره داده شده و مبلغ ۷۰۰ میلیون از فرد گرفته شده است. 
عضو شورای شهر با بیان اینکه سازمان این مکان را سال گذشته به مزایده گذاشته شده و یک نفر به مبلغ ۲۵ میلیون تومان برنده شده و وضعیت آن هنوز مشخص نشده است، تصریح کرد: این موضوع باید در کمیسیون حقوقی‌با جدیت پیگیری شود. 
حیدری در پایان ضمن تذکر به هئیت رئیسه شورای شهر بر لزوم شفاف سازی بخشنامه ها، آیین نامه ها و دستورالعمل ها تاکید کرد.
   از پرداخت حق الجلسات غیرمتعارف در کمیسیون‌های شهرداری تا واگذاری سفارشی در بازار ماهی فروشان 
   
عضو شورای شهر بندرعباس:

لزوم توسعه و توجه یکسان به تمامی مناطق بندرعباس؛ شهروند درجه دو نداریم

«فریده عامری سیاهویی»، عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور جلسه هشتم شورای شهر ضمن تذکر به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: وضعیت روشنایی معابر و علائم راهنمایی در شهرک پیامبر اعظم اسفناک است. 
وی با بیان اینکه آقایان مناطق یک، دو، سه و چهار را به شهروندان یک، دو، سه و چهار تبدیل نکنند، اضافه کرد: در بندرعباس شهروند درجه دو نداریم. مردم پیامبر اعظم، دوهزار وکمربندی همانقدر شهروند هستند که ساکنین گلشهر هستند.
عضو شورای شهر در پایان با تاکید بر اینکه مسئله روشنایی این مناطق سریعا رفع شود، عنوان کرد: به سازمان فرهنگی_ ورزشی تذکر میدهم چرا که باید از تیم فوتبال ساحلی بانوان شهرداری همچون سایر تیم‌ها حمایت کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها