عبور همه استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا



وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با اعلام اپلیکیشن ماسک، تمامی استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا عبور کردند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، اپلیکیشن ماسک امروز سه شنبه در اطلاعیه ای با اشاره به عبور تمامی استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا، اعلام کرد: روند بستری در تمامی استان‌های کشور امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ کاهشی شد.

در ادامه در این اطلاعیه آمده است: با این وجود، هنوز آمار ابتلا و بستری در بسیاری از شهرها بالا است. لذا ادامه مراقبت‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

این در حالی است که مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای اعلام کرد که حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در سراسر کشور ۲ سال کاهش یافت.

براساس این اطلاعیه از هم‌اکنون تمامی افراد ۴۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۰ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خودشان انتخاب کنند. برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.

این اطلاعیه می افزاید: هم‌چنین افراد ۳۰ تا ۳۹ سال (متولدین ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۰)  که ساکن استانهای آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها