سفر استاندار هرمزگان به حاجی‌آباد

۶ پروژه در حوزه‌های مختلف افتتاح شد


نویسنده: صبح ساحل

«فریدون همتی»، استاندار هرمزگان عصر امروز پنجشنبه 25 شهریور طی سفر به شهرستان حاجی‌آباد ۶ پروژه شامل، سردخانه در سرگز، مدرسه دو کلاسه روستای میرحسینی (به نیابت از ۱۱ پروژه آموزشی)، زمین ورزشی فارغان(به نمایندگی از ۳ پروژه دیگر)، پمپ بنزین شمیل، گلخانه در روستای سیروئیه (به نیابت از ۵ پروژه دیگر) و واحد صنعتی سبدسازی را افتتاح کرد.
به گزارش صبح ساحل، همتی، ابتدا در گلزار شهدای گمنام توشهر احمدی حضور پیدا کرده و پس از بازدید از مسجد این منطقه، دستور رسیدگی فنی به آن را صادر کرد. استاندار در این بازدید به معاون عمرانی خود دستور داد، نظارت فنی لازم را برای رفع نواقص مهندسی در ساخت این پروژه انجام دهد.
  

افتتاح سردخانه محصولات کشاورزی در سرگز

اولین سردخانه شهر سرگز با چهار اتاق هرکدام به ظرفیت ۲۵۰ تن افتتاح شد. این واحد سبب اشتغال ۶ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است. این سردخانه جهت نگهداری محصولات کشاورزی از جمله خرما پیارم و سایر تره بار تولیدی منطقه به بهره برداری رسید. این واحد با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانو با مشارکت بخش خصوصی و دولتی و همچنین تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی بنیاد علوی راه‌اندازی شده است.
گفتنی است نماینده بنیاد علوی در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه، آمادگی خود را برای اعطای ۴۵۰میلیون تسهیلات جدید به منظور توسعه این واحد اعلام کرد.
    
    
   ۶ پروژه در حوزه‌های مختلف افتتاح شد
   

افتتاح یک دبستان به نیابت از ۱۱ پروژه آموزشی در روستاهای حاجی آباد

دبستان دو کلاسه روستای میرحسینی سرگز به نمایندگی از ۱۴ کلاس درس (در قالب ۱۱ پروژه) در حاجی آباد با مشارکت بنیاد علوی و اداره کل نوسازی مدارس استان به بهره برداری رسید. این پروژه‌ها در مجموع با اعتبار ۱۲۴میلیارد ریال تکمیل شده است. لازم به ذکر است ۲۵ کلاس درس دیگر نیز به صورت مشارکتی با همکاری اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان و بنیاد علوی با هدف جمع آوری مدارس کپری و کانکسی در حال احداث است. همتی در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها، خواستار توسعه محوطه مدارس شد و بر استفاده از درختان مثمر برای زیباسازی محیطی فضاهای آموزشی تاکید کرد. طی این افتتاح دهیار روستای میرحسینی مشکلات روستا از جمله آسفالت کشی را مطرح و از استاندار قول رسیدگی گرفت.
   
  

افتتاح زمین ورزشی در فارغان

زمین ورزشی(چمن مصنوعی) فارغان به نیابت از ۳ پروژه ورزشی در باینوج، میمند و طاشکوئیه به ارزش ۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و با مشارکت وزارت نفت افتتاح شد. طی این افتتاح رئیس شورای فارغان به بیان مشکلات ان منطقه از جمله اینترنت و وضعیت آسفالت پرداخت.
  

بهره برداری از جایگاه توزیع سوخت در شمیل 

جایگاه ۴ نازل توزیع بنزین در شمیلِ حاجی آباد افتتاح شد. این جایگاه به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسید. این پروژه برای ۱۰ نفر ایجاد شغل کرده است. ساکنان دهستان آشکار و مرکز بخش فارغان و همچنین خودروهایی که از این مسیر به بخش احمدی و بالعکس در حال تردد هستند، از خدمات این جایگاه بهره‌مند می‌شوند. ۲۰میلیارد ریال از اعتبار این پروژه از محل تسهیلات اعطایی پست بانک و ۵۰ میلیارد ریال آن آورده بخش خصوصی است.
   

افتتاح گلخانه کشاورزی در سیروئیه

گلخانه ۱.۵هکتاری در روستای سیروئیه حاجی آباد با اعتبار ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به نمایندگی از پنج پروژه گلخانه‌ای در شهرستان حاجی آباد افتتاح شد. با بهره برداری از این واحد گلخانه‌ای برای ۱۵نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است. ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سرمایه گذاری این پروژه از محل تسهیلات بانکی و یک میلیارد و ۳۰۰ آن آورده شخصی سرمایه گذار بوده است.
در مجموع ۲۰ هکتار گلخانه با اعتبار ۹۵۷میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
    

اولین واحد سبدسازی در شهدادی حاجی‌آباد

اولین واحد سبدسازی در روستای شهدادی حاجی‌آباد با حضور استاندار به بهره برداری رسید. این واحد ظرفیت تولید ۴ هزار سبد در روز را دارد. زیربنای پروژه حدود ۲ هزار متر است که برای ۱۰ نفر ایجاد اشتغال کردند. ارزش این واحد تولیدی حدود ۷ میلیارد تومان برآورد شده است.
لازم به ذکر است این واحد صنعتی قابلیت بازیافت سبدها و بازگشت به چرخه تولید را دارد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها