احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی در ارتفاعات هرمزگان/ خلیج فارس مواج است



مدیریت بحران استانداری هرمزگان از احتمال طغیان رودخانه های فصلی در ارتفاعات استان و مواج شدن خلیج فارس تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، مدیریت بحران استانداری هرمزگان با صدور هشدار زرد نسبت به تغییرات گسترده جوی در استان و احتمال بارش تگرگ و تند باد لحظه‌ای و اختلال در تردد‌های دریایی، هشدار داد.

مهرداد حسن زاده ، میدر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی و صدور هشدار زرد، از امروز تا روز سه شنبه ۳۰ شهریور ماه، استان تحت تأثیر سامانه فصلی و وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا قرار گرفته است.

او با توجه به شرایط جوی، به شهروندان استان توصیه کرد تا از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات و همچنین تردد با شناور‌های سبک در آب‌های استان خودداری کنند.

حسن زاده با اشاره به مناطق تحت تاثیر سامانه جوی و دریایی گفت: ارتفاعات استان مانند بشاگرد، حاجی آباد، رودان، میناب، بستک، خمیر و ارتفاعات مرکزی استان تحت تاثیر سامانه فصلی خواهند بود که برای این مناطق رگبار پراکنده باران، رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی شده است.

او افزود: همچنین این سامانه بر روی مناطق دریایی جاسک، سیریک، قشم، هرمز، لارک، هنگام، سیری، جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی تاثیر خواهد گذاشت و برای این مناطق وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی تا حداکثر ۴۵ کیلومتر در ساعت با افزایش ارتفاع موج در محدوده ۱۵۰ سانتیمتر از در روز‌های یکشنبه ۲۸ و دوشنبه ۲۹ شهریور پیش بینی شده است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها