خانم‌های باردار بدون نوبت واکسینه می‌شوند



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: خانم های باردار پس از دریافت معرفی نامه مرکز بهداشت نیازی به ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir ندارند و بدون نوبت به هر کدام از مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه نموده واکسن سینوفارم دریافت کنند.

           

  

به گزارش صبح ساحل، فاطمه نوروزیان صبح امروز (۳۰ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با جانباختن ۷ نفر دیگر از بیماران کرونایی در هرمزگان، شمارکل فوتی‌های این بیماری در استان به دو هزار و ۳۴۳ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه با بستری شدن ۱۱۰ نفر دیگر شمار کل بستری‌های مبتلاء به کرونا در استان به ۳۹۸ نفر رسید، اظهار کرد: اکنون ۹۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی با اشاره به اینکه تمامی خانم های بارداری که بیش از ۱۸ سال سن دارند و بالای هفته ۱۲ بارداری هستند، هر چه سریعتر جهت انجام واکسیناسیون اقدام کنند، تصریح کرد: نیازی به ثبت نام زنان باردار در سامانه واکسیناسیون نیست ولی شرط لازم برای واکسیناسیون زنان باردار داشتن حداقل یک بار مراقبت قبل از تزریق واکسن است که برای دریافت این مراقبت لازم است به مرکز بهداشتی محل سکونت  خود به صورت حضوری مراجعه کرده و پس از دریافت مراقبت های مرتبط با بارداری با در دست داشتن معرفی نامه مرکز بهداشت جهت واکسیناسیون اقدام کنند.

نوروزیان ادامه داد: خانم های باردار پس از دریافت معرفی نامه مرکز بهداشت نیازی به ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir ندارند و بدون نوبت به هر کدام از مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن سینوفارم دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن اشاره به نقش و اهمیت واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید خاطرنشان کرد: زنان باردار به جهت حفظ سلامت خود و فرزندشان هرچه سریعتر جهت واکسیناسیون اقدام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها