چاله‌های ساحل روستای میشی قربانی گرفت

جزر و مد دریا، مرگ نوجوان سیریکی را رقم زد



نوجوان 15 ساله سیریکی  در دریا غرق شد. حسین لشکری اهل روستای میشی که به همراه برادر دوقلو و پسرخاله‌اش به دریا میشی رفته بود هنگام مد در چاله‌ای فرورفت و جان داد. جسد وی حدود 5 ساعت بعد پس از جزر دریا کشف شد. 
 
تقلای نجات 
تقلا می‌کرد برادر دوقلویش را نجات دهد اما  جریان آب، به او اجازه نمی‌داد که به حسین نزدیک شود، چند بار شناکنان به سمتش رفت  اما به خاطر اینکه  حسین از ترس در آب‌دست و پا می‌زد نتوانست وی را بگیرد و نجاتش دهد. او خود را به ساحل رساند و به برادر بزرگش یعقوب تماس گرفت. با هق‌هق گریه‌هایش می‌گفت حسین غرق‌شده است به کمک نیاز دارد.  جوان 34 ساله که با شنیدن این حرف‌ها از زبان  علی شوکه شده بود  به‌سرعت به محل حادثه رفت اما براثر مد، سطح آب دریا بالا آمده بود و اثری از پسر نوجوان نبود.
 
کشف جسد پس از 5 ساعت 
یعقوب لشکری برادر نوجوان غرق‌شده در این‌باره گفت: ساعت 8 صبح دوشنبه 29 شهریورماه جاری، زمانی که سوار بر خودرو آماده رفتن به محل کارم بودم برادرم علی با من تماس گرفت. صدایش گریان بود به‌سختی حرف می‌زد. وی ادامه داد: تا محل حادثه فاصله زیادی نداشتم ، به‌سرعت پا را بر روی پدال گاز گذاشتم زمانی که به محل رسیدم علی و پسرخاله‌ام ابراهیم آنجا بودند آب دریا خیلی بالا آمده بود. لشکری  افزود: با همراه تعدادی از اهالی آنجا با قایق دنبال حسین گشتیم ولی هیچ اثری از او نبود تا آنکه ساعت 13 و 30 دقیقه هنگام جزر ، جسد حسین را در چاله‌ای که گیرکرده بود یافتیم.
 
مرگ در زمان مد دریا 
این جوان در خصوص حادثه گفت: ساعت 7 صبح ، حسین و علی و ابراهیم مانند اکثر اوقات برای شنا و آب‌تنی به ساحل رفتند، در آن موقع سطح آب پایین بود آن‌ها فاصله‌ای از ساحل دور شدند ، دقایقی گذشت متوجه شدند که سطح آب در حال بالا آمدن است به سمت ساحل آمدند اما حسین درون چاله ایجادشده افتاد. لشکری ادامه داد: حسین از ترس دست ‌و پا می‌زد بیشتر در چاله فرومی‌رفت و آب هم بالاآمده بود ، علی و ابراهیم سعی داشتند او را نجات دهند ولی موفق نشدند. آن‌ها خود را به ساحل رساندند تا کمک بیاوردند اما حسین درون آب جان سپرده بود. 
 
 
 
 
چاله‌های ایجادشده در ساحل 
وی گفت: با کمک مردم، بدن بی‌جان برادرم را یافتیم.  لشکری  با اشاره به نبود تابلو خطر و شنا کردن ممنوع  در این محل افزود: شنیدم چند نفر در ساحل سیر یک به علت چاله‌های به وجود آمده در دریا غرق شدند، کاش تابلویی در این محل نصب شود تا افراد ناآشنا و مسافران بیشتر مواظب باشند.
 
 
 نصب تابلو هشداردهنده در آینده 
احمد جمال‌الدینی، فرماندار شهرستان سیریک در گفتگو با صبح ساحل  بابیان اینکه در چند روز آینده چند تابلو هشدار در سواحل سیریک نصب خواهد شد گفت: بیشتر اهالی در این منطقه به ساحل و دریا می‌روند که آشنایی کامل به منطقه دارند و تابلوهایی که نصب می‌شود بیشتر برای افراد ناآشنا و مسافران کاربرد دارد.
وی اظهار داشت:البته این پسر نوجوان اولین فرد غرق‌شده در طی سه سال گذشته بود و 3 سال پیش چاله‌های  به علت یک شناور به‌گل‌نشسته در ساحل ، ایجادشده بود که دو نفر غرق شدند.
 این در حالی است که عباس جهان الدینی بخشدار مرکزی شهرستان سیریک  در گفتگو با خبرنگاران  بیان داشته در یک ماه گذشته سه نفر در شهرستان هنگام شنا کردن در دریا غرق شدند که همگی آن‌ها نوجوان بودند.بیشتر غرق‌شدگی‌ها هنگام جزر و مد دریا و به علت سهل‌انگاری و آشنا نبودن با فن شنا و دریاست.
 
 خانه ابدی پسر نوجوان 
گفتنی است :جسد حسین 15 ساله ، بعدازظهر همان روز حادثه در آرامستان روستای محل اقامتمان در میشی دفن شد. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها