مدیر کل انتقال خون هرمزگان:

پویش نذر خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد



مدیر کل انتقال خون هرمزگان مردم را به پویش نذر خون در اربعین دعوت کرد.

ایمان زارعی در گفت و گو با خبرنگار صبح ساحل گفت: پویش نذر خون که ازابتدای ماه محرم آغاز شده تا پایان ماه صفر ادامه دارد. وی با تقدیر از داوطلبان اهدای خون که در روزهای اخیر با اهدای خون از بیماران حمایت کرده‌اند از مردم هرمزگان دعوت نمود در این روزهای پایانی ماه صفر و روز اربعین با مشارکت در پویش نذر اهدای خون در این حرکت خداپسندانه از بیماران حمایت کنندزارعی ضمن تا کید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرا کز انتقال خون به بیماران مبتلا به کرونا توصیه کرد یک ماه پس از بهبودی کامل نسبت به اهدای خون اقدام کنند وی ادامه داد: تزریق واکسن سینوفارم و برکت معافیت اهدای خون ندارد و واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا دو هفته پس از تزریق می‌توان خون اهدا کرد.

مدیر کل انتقال خون هرمزگان تا کید کرد: نیاز به خون دایمی است و شرایط استان هرمزگان به لحاظ قطب اقتصادی کشور و تزانزیتی بودن جاده‌ها، افزایش تخت‌های بیمارستانی و همچنین تعداد زیاد بیماران خاص که مصرف کنندگان دایمی (با بیش از ۶۵ درصد) خون استان هستند ازعوامل مهم نیاز و افزایش مصرف خون در استان بوده و از طرفی شرایط سخت پاندمی کرونا و گرمای تابستانی وسفرهای اخیر شهروندان هرمزگان از عوامل کاهش مراجعه داوطلبان به مرا کز انتقال خون می باشد. وی گفت:آمارها نشان می دهد مصرف خون و فرآورده‌های خونی امسال استان نسبت به مدت مشابه حدود ۲۷در صد افزایش داشته که تلاش بیشتر شهروندان جهت تامین خون بیماران وحفظ پایداری ذخایر خون را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه به تمام گروههای خونی نیاز است، اظهارداشت: روزانه ۲۲مرکز درمانی وبیمارستانی استان هرمزگان به خون و فرآورده‌های خونی همانند پلاکت و پلاسما نیازمند هستند. زارعی عمده مصرف کنندگان خون در استان را ۲۴۰۰ بیمار خاص و 1800 بیمار تالاسمی دانست که بدن آنان به شکل صحیح قادر به تولید خون نیست و جهت ادامه درمان نیازمند دریافت خون و یا پلاکت هستند. به گفته وی ۲۳ مرکز بیمارستانی و درمانی استان به طور متوسط ماهانه به ۶ هزار واحد خون نیاز دارند. مدیر کل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه هم ا کنون به تمام گروه‌های خونی نیازاست، نیاز روزانه استان هرمزگان به خون را 240 تا 270 واحد خون اعلام کرد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها