نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی:

توزیع روزانه ۶ هزار تن مرغ در کشور/ قیمت مرغ در اربعین نوسانی ندارد



نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از توزیع روزانه ۶ هزار تن مرغ در کشور خبر داد و گفت: قیمت مرغ در اربعین نوسانی ندارد.

به گزارش صبح ساحل، «حبیب اسدالله نژاد:، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، از افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه به ۸ هزار تومان رسیده است. وی افزود: سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی از لحاظ روانی بر بازار اثر گذاشت و قیمت را کاهش داد، اما در مجموع برای تعدیل قیمت باید عرضه از طریق سامانه بازارگاه صورت گیرد یا فرآیندی تعریف شود که وزارت جهاد از طریق حواله جوجه را عرضه کند. اسدالله نژاد درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی شهریور بیان کرد: بنابر آخرین آمار در شهریور ۱۱۶ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که ۱۱۱ میلیون قطعه آن با مجوز و مابقی بدون مجوز بوده است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: هم اکنون مرغداران هر کیلو مرغ زنده را با نرخ ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می کنند و در برخی استان ها بنابر توافقات صورت گرفته یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان بالاتر عرضه می شود که با این وجود هر کیلو مرغ گرم‌ نباید بالاتر از ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان به فروش برسد.وی با اشاره به اینکه نرخ کنونی مرغ زنده سنخیتی با مرغ گرم در بازار ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه مرغ گرم متناسب با نرخ مرغ زنده بدست مصرف کننده نمی رسد، بنابراین از کشتارگاه تا بازار مصرف باید نظارت دقیقی صورت گیرد. به گفته اسدالله نژاد، گرچه مرغداران خواستار اصلاح قیمت مرغ هستند، اما این موضوع ارتباطی به عرضه مرغ با نرخ های ۳۵ و ۴۰ هزار تومانی در بازار ندارد که این امر نشان می دهد با اعمال نظارت باید از سودجویی واسطه و دلال جلوگیری کرد.

وی کمبود عرضه را یکی از دلایل گرانی مرغ در بازار برشمرد و گفت: در شرایط کنونی روزانه ۶ هزار تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود که با توجه به اثر کالای جایگزین این میزان باید به حداقل ۷ هزار تن برسد که وزارت جهاد کشاورزی با واردات تخم مرغ نطفه دار بدنبال آن است که این خلا را جبران کند. اسدالله نژاد با اشاره به قیمت مرغ در آستانه اربعین گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار پیش بینی می شود که قیمت مرغ در اربعین نوسانی نداشته باشد. نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان درباره آخرین وضعیت تامین نهاده های دامی تصریح کرد: با توجه به تاخیر در بارگزاری نهاده، امیدواریم تسریع  در این امر صورت گیرد تا مرغداران مجبور به تامین‌ نهاده از بازار آزاد نباشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها