مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

افزایش ۸۵ درصدی ترانزیت از بندر شهید رجایی



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی صادرات کالاهای کانتینری از بندرشهید رجایی در شش ماهه سال نخست سال جاری گفت: طی این مدت ۲۲۲ هزار و ۷۵۳ TEU کانتینری از این بندر به کشورهای مقصد صادر شده است.

به گزارش صبح ساحل، «علی رضا محمدی کرجی‌ران»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظهر امروز (ششم مهرماه) در تشریح فعالیت شش ماهه بندر شهید رجایی درحوزه کانتینری گفت: طی این مدت نیز ۲۰۸ هزار و ۷۳۵ TEU کانتینر وارد بندرشهید رجایی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش را نشان می دهد. مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، میزان ترانزیت صورت گرفته در مدت یاد شده را ۱۴۱ هزار TEU کانتینر عنوان کرد که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجه ۸۵ درصدی را نشان می دهد.

محمدی کرجی ران خاطرنشان کرد: همچنین در شش ماهه نخست امسال ۸۲۴ فروند کشتی کانتینری به بندر شهید رجایی تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲,۴ درصد افزایش داشته است.

 بندر شهید رجایی با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری به طول۲ هزار و ۵۰۰ متر و بهرگیری از تجهیزات پیشرفته  بندری درحال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵,۵ میلیون TEU کانتینر را دارا است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها