ناسا موفق به رصد بزرگترین قمر منظومه شمسی شد



سفینه فضایی ناسا موفق به رصد بزرگترین قمر منظومه شمسی از نزدیک ترین فاصله شد.

  
به گزارش صبح ساحل، ناسا در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد:"جونو"کاوشگر فضایی ناسا که از سال 2016 به دور مشتری می چرخد​​، از نزدیک بزرگترین قمر مشتری (گانیمد) را رصد خواهد کرد.

این نزدیک ترین فاصله ای است که ناسا به بزرگترین قمر منظومه شمسی در بیش از 20 سال داشته است و اطلاعاتی که جونو جمع آوری کرده است، به ترکیب ماه و لایه یخی بینش می‌پردازد. "گانیمد" بزرگتر از عطارد و تنها ماه در منظومه شمسی با مگنتوسفر خاص خود است و ناسا آن را "منطقه ای حبابی شکل از ذرات باردار" توصیف می کند.

 

گانیمد از نمای نزدیک

قمر مشتری

مدیر مأموریت مت جانسون از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در بیانیه ای قبل از پرواز گانیمد در بیانیه ای گفته بود: به معنای واقعی کلمه هر لحظه از این ماموریت مهم است. ما با سرعت 12 مایل بر ثانیه از گانیمد عبور می کنیم و کمتر از 24 ساعت بعد، سی و سومین گذرگاه علمی خود را درباره مشتری انجام می دهیم .

"جونوکم"،که در طول ماموریت خود چشمگیرترین عکس های مشتری را گرفته است، در حین این پرواز توانسته تنها پنج عکس بگیرد، زیرا Ganymede ظاهر و در یک پنجره 25 دقیقه ای از نظر همه محو شده است.ابزارهای علمی جونو نیز سه ساعت قبل از رسیدن به نزدیکترین نقطه خود در Ganymede ، شروع به جمع آوری داده ها کرده است.

رصد گانیمد

 

اسکات بولتون، محقق اصلی موسسه تحقیقات Southwest در سان آنتونیو، می‌گوید:"جونو مجموعه‌ای از ابزار‌های حساس را در اختیار دارد که قادر به دیدن Ganymede، به روشی است که قبلاً امکان پذیر نبود. با پرواز بسیار نزدیک، ما اکتشاف گانیمد را وارد قرن ۲۱ کرده، ماموریت‌های آینده را با حسگر‌های منحصر به فرد خود تکمیل و برای آماده سازی نسل بعدی ماموریت‌ها در سیستم JOVIAN کمک می‌کنیم. "این ماموریت‌ها شامل (Europa Clipper TBD) ناسا و ماموریت (JUpiter ICy Moon Explorer [JUICE]) آژانس فضایی اروپا است که قرار است سال آینده و در سال ۲۰۲۹ به مشتری پرتاب شود.

   

منبع: خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها