بندر تیاب میناب به سیستم ردیابی اتوماتیک ایستگاهی شناورها مجهز شد



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بندر تیاب میناب به سیستم شناسایی و ردیابی اتوماتیک ایستگاهی شناورها تجهیز شد و مشابه این اقدام در سایر بنادر شرق در دستور کار قرار دارد.

به گزارش صبح ساحل، «حمیدرضا محمدحسینی تختی»، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در تشریح جزییات تجهیز سیستم اتوماتیک ایستگاهی شناورها به رسانه ها اعلام کرد: این اقدام با هدف افزایش ضریب ایمنی و سهولت ارتباطات پایدار زمینه ساز پل ارتباط رادیویی بین بندر تیاب با بندر شهید باهنر خواهد شد. وی اضافه کرد: این اقدام همچنین مطابق با آیین نامه solas (کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا) به منظور افزایش ضریب ایمنی شناورهای درحال عبور با توجه به حجم ترافیک و نیز بهره گیری از تجهیزات به روز مطابق با استانداردهای بین المللی می باشد.
وی از مزیت های نصب سیستم شناسایی و ردیابی اتوماتیک ایستگاهی شناورها به سهولت در رهگیری و اطلاعات شناورها، مبادله اطلاعات بین  شناورها(حتی بدون نیاز به اپراتور) و کاهش ترافیک بر مدارهای vhf اشاره کرد و افزود: این سیستم قادر به ارسال اطلاعات به صورت دایمی به شناورها و ایستگاه‌های کنترل ساحلی است که دارای برد رادیویی بالایی می باشد.


مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، تسریع و انتقال اطلاعات اعم از مکاتبات اداری، پیام های ایمنی و هواشناسی بدون اختلال در شبکه از دیگر مزیت های نصب این سیستم عنوان کرد. حسینی خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل زیر ساخت‌های رادیویی و ارتباطی، عملیات نصب یک دکل به ارتفاع ۶۸ متر با پهنای باند وسیع در بندر چند منظوره تیاب به پایان رسیده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها