۵۸ درصد از دانش‌آموزان کیش دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند



رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: تا کنون ۵۸ درصد از دانش آموزان واجد شرایط دُز اول واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

 

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا رضانیا گفت: اکنون قطار واکسیناسیون کرونا به ایستگاه دانش‌آموزان رسیده است تا با گسترش سطح پوشش افراد واجد شرایط سرانجام بتوان پس از یک سال و نیم به بازگشایی حضوری مدارس امیدوار شد.

وی با اشاره به دغدغه خانواده‌ها برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها افزود: برای بازگشایی مدارس باید دانش آموزان، معلمان و تمام کادر اداری آموزش و پرورش واکسن کرونا دریافت کنند و خانواده‌های دانش آموزان هم واکسینه شوند تا این آرامش در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی به آنها داده شود که اگر قرار است بچه‌ها به مدرسه بروند، دچار بیماری نمی‌شوند.

رضانیا یادآور شد: واکسینه شدن همه جامعه از اولویت‌های وزارت بهداشت در تمام نقاط کشور است اما در همین راستا نباید نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه بود.

وی یادآور شد: علت بیشتر شدن مرگ و میرها بر اثر کرونا در پیک پنجم، عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بود طوریکه اگر واکسیناسیون با همین سرعت انجام شود ولی مردم ماسک نزده و فاصله گذاری را رعایت نکنند، کرونا ادامه خواهد داشت.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.

در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

 

براساس آخرین آمار اعلام شده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون یک میلیون و 608هزار و 137 دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 174هزار و 58دوز اول و 434هزار و 79دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها