فرهنگسرای شهر قشم به بهره‌برداری رسید



فرهنگسرای شهر قشم  با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، فرماندار، مسوولان محلی و مردم قشم به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین بهره‌برداری از این فرهنهگسرا گفت: هنرمندان و نخبگان قشم، حافظان فرهنگ این جزیره هستند که آن را در قالب هنر برای گردشگران بازگو و به نسل آینده منتقل می‌کنند.

علی درویش‌پور افزود: این مکان برای تبدیل ایده‌ها و اندیشه‌های ناب به برنامه و برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هنر، سریع‌ترین راه برای بیان عمیق‌ترین مفاهیم و جلوه‌گاهی برای مشارکت‌های همدلانه مردمی است که به روند توسعه جزیره سرعت بیشتری خواهد داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد:  حضور نخبگان و هنرمندان جامعه جزیره و تجارب آنان باعث استمرار فعالیت فرهنگسرا و بالندگی هنر می‌شود.

وی افزود: هر مکانی که ایجاد می‌شود با صاحبان و ساکنان اصلی خود هویت می‌یابد و فرهنگسرای قشم نیز خانه همه اهالی هنر جزیره است.

درویش‌پور ادامه داد: این فرهنگسرا باید با مشارکت مردم و اهالی هنر به مکانی جهت معرفی فرهنگ تاریخی و هنر ریشه دار جزیره به گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

 

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها