وزش باد نعشی در هرمزگان/ دید افقی در برخی مناطق به زیر یک کیلومتر رسید



 معاون فنی و شبکه ایستگاههای هواشناسی هرمزگان گفت: گرد و خاک به همراه باد شمال شرقی یا نعشی موجب کاهش قابل ملاحظه دید افقی شد به گونه‌ای که در برخی مناطق این استان به زیر یک کیلومتر رسید.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، کیانوش عارفی ضمن اشاره به هشدار زرد هواشناسی که روز گذشته صادر شد، افزود: براساس پیش بینی‌ها این شرایط تا روز سه‌شنبه ادامه می‌یابد و گرد و خاک از ساعت ابتدایی صبح تا ظهر این روزها بیشتر است.

وی ادامه داد: گرد و خاک و سرعت وزش باد در نیمه دوم روز کاهش می‌یابد به گونه ای که هرچه زمان به سمت عصر سپری می‌شود هوا به سمت صاف شدن سوق می‌یابد.

معاون فنی و شبکه ایستگاههای هواشناسی هرمزگان اضافه کرد:‌ اوج این شرایط آب و هوایی هم برای امروز و فردا پیش بینی شده و از روز سه شنبه وضعیت بهبود می‌یابد

عارفی گفت: دما در زمان وزش باد بالا یا نعشی یا شمال شرقی در طول روز به دلیل کاهش میزان رطوبت هوا افزایش می یابد و با فروکش کردن این باد در روز سه‌شنبه به علت وزش باد از سمت دریا به خشکی کاهش می‌یاد.

 

پاییز هرمزگان با وزش باد نعشی آغاز شده است

معاون فنی و شبکه ایستگاههای هواشناسی هرمزگان گفت:‌ همچنین باد نعشی  موجب کاهش دما پس از فروکش کردن خود می‌شود و پاییز هرمزگان هم با وزش این باد آغاز شده و انتظار کاهش دما در روزهای آینده می‌رود.

عارفی تاکید کرد: انتظار هم این است که روند دمایی هرمزگان به سمت کاهشی باشد.

 

رفت وآمد شناورها به دریا متوقف شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مسافران دریایی مرکز این استان با توجه به مواج شدن تنگه هرمز از تردد با شناورهای سبک ازامروز تا سه شنبه ۲۰ مهر ماه خودداری کنند.

مهرداد حسن زاده افزود: اختلال در تردد شناورهای سبک، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی در محدوده تنگه هرمز با توجه به پیش بینی هواشناسی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به ورود سامانه افزایش شیو فشاری گفت: همچنین در مدت زمان یاد شده در مناطق شرقی و مرکز هرمزگان شاهد وزش باد به نسبت شدید شمال شرقی همراه با گرد و خاک، کاهش موقتی میدان دید افقی و کاهش کیفیت هوا را خواهیم شد.

وی تاکبد کرد: با توجه به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا از هم استانی های عزیز در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد تقاضا می‌شود از ترددهای غیر ضروری به خصوص در ساعت‌های صبح تا ظهر روزهای یاد شده اجتناب کنند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان از امروز یکشنبه با ورود سامانه جوی به آب‌های این استان افزایش سرعت وزش باد در محدوده ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج تا حداکثر ۱۵۰ سانتیمتر در تنگه هرمز را شاهد خواهیم شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها