رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان:

کسی که این استان را به فلاکت کشید شخص حسن روحانی بود/ از مردم هرمزگان عذرخواهی میکنیم


نویسنده: صبح ساحل

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن عذرخواهی از مردم استان به خاطر عدم تحقق مطالبه شان در زمینه استفاده از نیروهای بومی گفت: «در دولت دوازدهم بارها از فقر و بی تفاوتی به هرمزگان گلایه کردم هیچکس حمایت نکرد. اما امروز آماج اتهامات به سمت بنده و سایر همکارانم در مجلس روانه می‌شود. نمایندگان مجلس عصاره ملت هستند، نباید مسائل شخصی و فردی را به تمامی موضوعات تعمیم دهیم. آرزوی مردم وفاق و انسجام بین نمایندگان بود، این اتفاق بالاخره افتاد.نمی دانم چرا برخی افراد از این انسجام و همدلی ناراحت اند و فرافکنی می کنند. اگر تصمیمی گرفته شد تصمیم، خرد جمعی است. در تلاش برای استفاده از نیروهای استان در سطح ملی همکاران آنچه در توان بود انجام دادند».

«احمد مرادی»، نماینده مردم هرمزگان با بیان اینکه در جلسه‌ای که در حضور وزیر کشور بودم، اعلام کردیم که رویه انتخاب استاندار هرمزگان را نمی پسندیم، گفت: «پس از چندین جلسه با وزیر کشور و جلسات شفاف امیدواریم در آینده نیروهای توانمند هرمزگانی به جایگاهی برسند که لیاقتش را دارند. میدانیم که تمامی انتصابات در دستگاه‌های اجرایی، حق دولت است و مجمع نمایندگان از باب مشورت لیستی را به عنوان پیشنهاد به وزیر کشور ارائه کردند».

این نماینده مجلس با بیان اینکه در نشست با استاندار جدید هرمزگان نیز به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم، عنوان کرد: «استفاده از نیروهای توانمند بومی و بهره‌گیری از ظرفی های موجود باید در اولویت برنامه‌های استاندار جدید باشد.  نادیده گرفتن نیروهای مستعد بومی و ماندگار اجحاف در حق پتانسیل های هرمزگان است. ارتباط نزدیک استاندار جدید با وزار و توانمند‌های اجرایی ایشان را به فال نیک می‌گیریم و و امیدوارم مسائل قبلی از جمله انتصابات فله‌ای در هیات مدیره مناطق آزاد و بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان را شاهد نباشیم».

مرادی با اشاره به فعالیت اندک بنگاههای اقتصادی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد: «برخی افراد خود را انقلابی جا میزنند اما در گفتار و عملکردمان انقلابی نیستیم. اگر استانداری آمد و وفاقی ایجاد کرد، سیاسی بازی را کنار زد و در مبارزه با کرونا سرآمد بود، نباید عملکرد او را زیر سوال ببریم. در این هشت سال کسی که این استان را به فلاکت کشید، شخص حسن روحانی بود؛ چرا در این سال ها صدای انتقادهای ما را نشنید. همه  نمایندگان برای اینکه از آن وضعیت بغرنج خلاص شوند و اعتماد را به مردم برگردانند، دولت آیت الله رئیسی را حمایت کردند. این حمایت در جهت بهبود اوضاع است».

او با بیان اینکه خوشبختانه در جزایر هرمزگان اقدامات مناسبی صورت گرفته است، اظهار کرد: «وضعیت کشتی سازی ایزوایکو نا به سامان است و اکنون در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برد. بیش از پنج هزار نفر، دو-سه ماه حقوق نگرفتند. باید به این ظرفیت‌ها توجه  شود. توجه ویژه به آموزش و پرورش استان نیز باید در دستورکار قرار گیرد. به عنوان مثال استان یزد رتبه‌های برتر کنکوری دارد، چرا هرمزگان ندارد. علت بی‌توجهی سطح ملی و استانی به آموزش است. کمبود سرانه تخت‌های بیمارستانی به نسبت میانگین کشور، چالش‌های آب در استان و بافت‌های فرسوده در مرکز استان، توجه به آبزی پروری از موارد دیگری است که باید از آنها استفاده کرد. بافت فرسوده باید احیا شود».

مرادی در پایان گفت: «از اینکه مردم دلخور هستند، عذرخواهی می‌کنم. قول شرف میدهم مطالبه‌ مردم هرمزگان را در هر سطحی مطرح کنم».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها