وزیر کشور:

هرمزگان، باتوجه به همه ظرفیت و امکانات نباید محرومیت و فقر داشته باشد



«احمد وحیدی»، وزیر کشور در آیین معارفه‌ استاندار هرمزگان گفت: «کرامت دولت اسلامی و ذلت دولت کفر و نفاق همگی نشان دهنده حرکت درست و بر پایه تقوا دولت سیزدهم است. انسجام و همدلی در هرمزگان مثال زدنی و جای تقدیر دارد. وحدت شیعه و سنی در هرمزگان ستودنی و رمز تمامی موفقیت‌ها است. هرمزگان استانی مهم و استراتژیک است. با وجود تنگه مهم و حیاتی هرمز، هرمزگان از اهمیت بین المللی برخوردار است».

وحیدی با اشاره به اینکه استان هرمزگان با داشتن 14 جزیره، استثنایی است و ظرفیت‌های بسیار فراوانی دارد، افزود: «ظرفیت کشاورزی، صنعت،آبزی پروری و به طور کلی اقتصاد دریا محور، هرمزگان را در پیشانی این برنامه مهم قرار داده است. وقتی بناست تمدن دریایی شکل بگیرد، این تمدن در کنار سواحل شکل خواهد گرفت و هرمزگان نقش کلیدی در این امر دارد».

او با بیان اینکه ایزایکو بزرگترین صنعت کشتی سازی کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: «اعتراف می‌کنیم از ظرفیت کشتی‌سازی به خوبی استفاده نشده‌است. همچنین پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس نماد شکست تحریم  در کشور است. با وجود این ظرفیت‌ها نباید بگوییم هرمزگان از بیکاری و فقر رنج میبرد. اشکالی که در سیستم بروکراسی‌مان وجود دارد، دولت محوری شدنمان است. این موضوع در نگاه انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نبوده و نیست. اینکه نقطه شروع همه چیز از تهران است، رویه‌ای غلط و اشتباه است».

وزیر کشور با اشاره به اینکه اقتصادمان را باید از دولت محوری خارج کنیم و حتی مقام معظم رهبری این موضوع را بارها مورد تاکید قرار داده‌اند، عنوان کرد: «نباید در هرمزگان با این ظرفیت‌ها شاهد بیکاری و بالا بودن میزان فقر باشیم بلکه باید هرمزگان صادرکننده الگو اشتغال، توسعه و تولید به سایر استان ها باشد. هرمزگان باید از برترین و پیشرفته‌ترین نقاط کشور و محل تزریق پیشرفت به کشور باشد. باید فضا را برای کارآفرین و سرمایه گذاران فراهم کنیم و زمینه را برای مشارکت مردم مهیا سازیم».

وحیدی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌وری بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: «هرمزگان باید خود پیشران توسعه باشد و کارآفرینان باید محور اصلی این موفقیت و پیشرانی باشند. چگونه مردم در صحنه مشارکت کنند؟ باید این الگو را بررسی کنیم. نخبگان باید طرح‌های حکم‌رانی مردم‌پایه را روی کار بیاورند. دانشگاه‌هایی که در این استان هستند وظیفه شان این است که این موارد را بررسی کنند تا میزان مشارکت مردم در توسعه را افزایش دهیم. باید به دنبال الگویی باشیم که ظرفیت های مردمی را به صحنه بیاوریم و فضا را برای حرکت و توسعه از طریق مشارکت مردم فراهم کنیم».

او خطاب به استاندار جدید هرمزگان، گفت: «مهم ترین وظایف شما زمینه سازی برای تجلی این ظرفیت‌ها است. باید شبانه روز برای عملی شدنش تلاش کند. آن هم به شکل جهشی و انقلابی. در حوزه اقتصاد با آوردن ظرفیت ها به سرعت میتوانیم جلو برویم. دولت مردمی رئیسی به دنبال آزاد کردن ظرفیت‌هایی است که بتوانند خودجوش، مبتکرانه و خلاقانه رشد کنند. اگر همه با هم تحت گفتمان پیشرفت و عدالت حرکت کنیم، شدنی است».

وزیر کشور با بیان اینکه مهدی دوستی فردی توانمند است و توانسته پروژه های مهمی را همچون پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس مدیریت و کنترل کند، عنوان کرد: «دوستی، بسیار خوش فکر و خلاق است و بزرگترین پروژه‌ها را مدیریت کرده. کسی که می‌تواند ابرپروژه ها را مدیریت و کنترل کند، در این مسیر هم ان‌شالله موفق خواهد بود. مهم این است که شجاعت انجام کارهای بزرگ را دارد. کسی که با رئیس جمهور، وزرا و مدیران ملی ارتباط دارد. استاندار جدید هرمزگان تلاشش بهره‌گیری از جوانان این استان خواهد بود. بنده امیدوارم فصل جدیدی از توسعه و پیشرفت در هرمزگان آغاز شود، به گونه‌ای که هرمزگان محل تزریق توسعه و پیشرفت به مرکزیت کشور شود».

وحیدی گفت: «با توجه به اهمیت استان هرمزگان به دنبال فردی بودیم که هم رئیس جمهور و وزرا از آن شناخت و ارتباط نزدیک دارند و هم توانایی مدیریت پروژه های بزرگ را داشته باشد و هم زمینه را برای فقرزدایی و جلب سرمایه گذاری فراهم کند که استاندار جدید هرمزگان این خصوصیت ها را دارد». او با بیان اینکه جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد که قدرت‌های فرامنطقه‌ای به دنبال ماجراجویی در منطقه‌مان باشند، تصریح کرد: «امنیت امروز خلیج فارس با تلاش ایران اسلامی تامین شده و کشورهای منطقه خود توانایی تامین این امنیت را دارند و نیازی به حضور کشورهای دیگر نیست».

وحیدی با اشاره به اینکه دست همکاری را با کشورهای همسایه می گیریم و اجازه فتنه گری در منطقه به کشورهایی نظیر آمریکا را نمی دهیم، عنوان کرد: «حوادث امروز در افغانستان، ظهور داعش و نظیر آنها، همگی نشئت گرفته از حضور آمریکا در منطقه است و کشورهای همسایه نباید اجازه این حضور را بدهند». وزیر کشور در پایان از خدمات فریدون همتی تشکر کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها