تولد یک‌هزار و ۳۹۳ کودک در قشم طی ۶ ماهه اول امسال



رییس ثبت احوال قشم گفت: در ۶ ماهه اول امسال یکهزار و ۳۹۳ کودک در قشم متولد شدند که نام‌های محمد و فاطمه پرتکرارترین نام‌های انتخاب شده برای نوزادان پسر و دختر بود.

 

به گزارش صح ساحل و به نوشته ایرنا، علی‌اکبر قربانی افزود: پس از این ۲ اسم، نام‌های عبدالله، علی، مریم و حلما به ترتیب بیشترین اسامی ثبت شده برای نوزادان پسر و دختر در جزیره قشم بوده است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری ۵۱۰ ازدواج در این شهرستان به ثبت رسید که در همسنجی با سال گذشته ۱۴.۶ رشد به همراه دارد.

رییس ثبت احوال قشم تصریح کرد: همچنین ۳۶۷ مورد فوت در این مدت ثبت شده است که نسبت به سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشت.

وی اظهار کرد: در این مدت تعداد ۲ هزار و ۲۲۸ نفر برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام کردند و سه هزار و ۴۳۶ شناسنامه جدید نیز صادر شد.

قربانی افزود: کارت ملی تمام افرادی که تا اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند صادر شده و آماده تحویل در محل ثبت‌نام است.

وی با اشاره به اینکه تمامی خدمات اداری و بانکی با ارایه کارت ملی ممکن است، ادامه داد: افرادی که تاکنون نسبت به ثبت‌نام کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده‌اند برای ثبت نام به دفترهای پیشخوان دولت مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: تعویض شناسنامه‌های مستعمل و قدیمی در حال انجام است اما این امر برای کسانی که دارای کارت ملی هوشمند هستند، اجباری نیست.

رییس ثبت احوال قشم تصریح کرد: با توجه به لزوم ارایه شناسنامه عکس‌دار برای انجام امور اداری افراد، متولدان شهریور ۱۳۸۵ و قبل از آن باید جهت عکس‌دار کردن شناسنامه و ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها