مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان:

رودخانه گز یکی از نقاط حادثه خیز هرمزگان است/ رضایت معارضین محلی برای ایمن‌سازی رودخانه «گز» سیریک جلب شود



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: رضایت معارضین محلی برای ایمن‌سازی رودخانه «گز» سیریک جلب شود.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از مهر، «مهرداد حسن زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی ایمن‌سازی رودخانه گز سیریک، گفت: ۸۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی رودخانه گز در شهرستان سیریک این استان هزینه شده و ۵۰ میلیارد ریال دیگر هم بایستی برای تکمیل داک حفاظتی آن هزینه شود. وی با ذکر این نکته که لایروبی هفت کیلومتر و احداث سه کیلومتر دایک حفاظتی برای ایمن‌سازی مراکز جمعیتی نزدیک به رودخانه گز سیریک در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: برای تکمیل بخش باقی‌مانده دایک حفاظتی رودخانه گز یکسری معارض محلی وجود دارد که تأکید شده رضایت آنها برای اجرای پروزه جلب شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ادامه داد: هر چند افراد محلی سندی برای اثبات سخنان خود ندارند اما آثار فعالیت‌های خود و گذشتگان‌شان در آنجا وجود دارد و به همین جهت کسب رضایت آنان ضروری است. حسن‌زاده بیان داشت: رودخانه گز یکی از نقاط حادثه خیز هرمزگان است که سرشاخه‌های آن در شهرستان بشاگرد قرار دارد و می‌تواند منجر به خسارت‌های فراوانی در زمان بارندگی و سیلاب شود.

وی اشاره کرد: تکمیل اقدام‌های حفاظتی رودخانه‌گز در سیریک افزون بر پنج هزار نفر را از سیل‌های احتمالی محافظت می‌کند و می‌تواند از مسدود شدن راه‌های روستاهای این شهرستان در زمان بارندگی جلوگیری کند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: فصل بارندگی درحال نزدیک شدن است و امید می‌رود تا ۲ یا سه هفته دیگر عملیات ایمن سازی رودخانه یاد شده به اتمام برسد، سرمایه لازم هم از اعتبارهای سیل سال ۹۸ تأمین شده و ظرفیت دیگری هم در بودجه سالانه وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها