استاندار هرمزگان:

فرآیند تحول در جزایر هرمزگان باید به نفع مردم تغییر کند/ تأمین اعتبار حوزه حمل و نقل دریایی و ریلی باید متکی به ظرفیت داخل استان باشد



استاندار هرمزگان گفت: با تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد، فرآیند تحول در جزایر باید به نفع مردم تغییر پیدا کند. همجنین به منظور پیشگیری از کاهش ظرفیت ناوگان حمل و نقل دریایی و ریلی، باید تأمین اعتبار پایدار در دستور کار قرار بگیرد و الگوها را به گونه ای تعریف کنیم که تأمین اعتبار این حوزه متکی به ظرفیت داخل استان باشد و با درآمدزایی شرایط فعلی را راهبری کنیم.
به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات سند توسعه جزایر استان هرمزگان توسط دستگاه‌های اجرایی، گفت: روند اجرای مصوبات سند توسعه جزایر استان به صورت منظم بررسی می شود. وی افزود: توسعه جزایر راهبردی اساسی خواهد بود که با جدیت در استان دنبال خواهد شد و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت های موجود و فراهم سازی امکان ایفای نقش بین‌المللی برای جزایر استان و توسعه نقش تجارت و تولید، معیشت و اشتغال جزایر را رونق دهیم.
استاندار هرمزگان گفت: خوشبختانه بیش از 65 درصد مصوبات سند توسعه جزایر استان اجرایی شده و امیدواریم با برگزاری منظم این جلسات و تصمیمات میدانی که اتخاذ خواهد شد، فرآیند تحول در جزایر، به نفع مردم تغییر پیدا کند. دوستی عنوان کرد: پیرو بند 10 سیاست های کلی جمعیت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، مصوباتی که در راستای تحقق آن به تصویب رسیده باید با جدیت دنبال و به صورت مستمر پیگیری شود. وی با اشاره به نقش درآمدهای مالیاتی در توسعه و عمران جزایر، گفت: پیگیری لازم به منظور پرداخت مالیات شرکت ها و بنگاه ها در استان، به‌ویژه شرکت های نفتی که در جزایر مستقر هستند، باید صورت بگیرد. دوستی، تکمیل رینگ دور جزایر هرمز و لارک را هم مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: این دو پروژه باید به سرعت تکمیل شود و تأمین منابع اعتباری آنها در جلسه‌ای فوری، مورد رسیدگی قرار گیرد.
استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت تثبیت و توسعه ظرفیت حمل و نقل دریایی و هوایی در جزایر، عنوان کرد: به منظور پیشگیری از کاهش ظرفیت ناوگان حمل و نقل دریایی و ریلی، باید تأمین اعتبار پایدار در دستور کار قرار بگیرد و الگوها را به گونه ای تعریف کنیم که تأمین اعتبار این حوزه متکی به ظرفیت داخل استان باشد و با درآمدزایی شرایط فعلی را راهبری کنیم. وی همچنین خواستار بررسی و ارزیابی طرح تفصیلی جزیره ابوموسی شد و اضافه کرد: سند چشم انداز توسعه متوازن جزایر استان باید بر اساس نیاز سنجی منطقه بازنگری و تدوین شود. استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود که سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر و سپری شدن حداقل زمان ممکن، امکان سرمایه گذاری داشته باشند و بتوانند به توسعه پایدار و افزایش جمعیت جزایر کمک کنند.
منبع: ایلنا
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها