در نشست صمیمانه مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح شد؛

هرمزگان یکی از استان‌های موفق در امر ارائه خدمات الکترونیک است



امروز 24 مهرماه نشست در خصوص رفع موانع تولید و اجرایی شدن عملیات الکترونیکی شدن اسناد و افتتاح دفاتر اسناد رسمی در استان هرمزگان با حضور مهدی اقبال معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سید صادق سعادتیان به عنوان مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی و حمید کشاورز ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و عبدالرسول حسینی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک در اداره ثبت اسناد بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی اقبال»، معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ابتدای گفت‌وگو ضمن تشکر و قدردانی از حضور در کنار مردم هرمزگان گفت: حضور امروز ما در استان هرمزگان به منظور رسیدگی به مباحث اجرای ثبت و امورات ثبت شرکت و شرکت در جلسه سهیل و رفع موانع تولیدی است که با حضور استاندار هرمزگان برگزار خواهد شد؛ و همچنین افتتاح آرشیو دفاتر موجود در دفاتر اسناد رسمی که به یاری خدا قصد داریم دفاتر اسناد رسمی را به صورت کاملاً الکترونیکی و هوشمند راه اندازی کنیم. تمامی اقدامات در خصوص اجرایی این کار انجام شده و در واقع گام آخر آن که آرشیو اطلاعات است را در این سفر افتتاح می‌نماییم.

در ادامه این نشست گفت‌وگویی با سید صادق سعادتیان به‌عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی داشتیم ایشان از هدف سفر به استان هرمزگان گفت: هدف ما نظارت بر اجرای برنامه‌های سازمان در حوزه اجرای اسناد است. یک برنامه سالانه و یک برنامه تحولی از سوی قوه قضاییه برای تمامی استان‌ها ابلاغ‌شده که بر اساس این برنامه در ادارات اجرایی کشور پرونده‌های فیزیکی جمع‌آوری‌شده و گردش کار الکترونیکی جایگزین کار فیزیکی و پرونده کاغذی می‌شود یکی از اهداف ما رصد این برنامه در استان است تا خدماتی که در این حوزه ارائه می‌شود به‌صورت الکترونیکی عملیاتی شده باشد. استان هرمزگان یکی از استان‌های موفق در امر ارائه خدمات الکترونیک در بخش اجرای اسناد رسمی است. 

وی در ادامه گفت:برنامه‌ای دیگر که ابلاغ‌شده در خصوص حمایت از تولید و رفع موانع تولید است . با توجه به این موضوع که ثبت، صلاحیت ورود به پرونده‌های اجرایی و معوقات بانکی را دارد در این سفر پرونده‌ها را رصد می‌کنیم و اگر پرونده اجرایی موجب تعطیلی یا موجب خللی در امر تولید در کارخانه‌ای را داشت این مانع را حذف می‌کنیم. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید بخشنامه‌های ریاست سازمان اسناد و املاک کشور جناب دکتر خداییان اجازه داده نمی‌شود که بخش تولیدی که بدهی بانکی دارند توقیف اموال موجب تأخیر در تولید گردد و یا موجب بازداشت مواد اولیه شود که خط تولید را با مشکل مواجه نمانید؛ که در این سفر نظارت هرچه بیشتر بر این بخش را خواهیم داشت.

در ادامه این نشست دکتر کشاورز مدیرکل ثبت شرکت‌ها با حضور در این جلسه در خصوص الکترونیکی شدن اسناد گفت: «یکی از حوزه‌های مهم کشور اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت املاک کشوراست. امسال نیز به دلیل نام‌گذاری تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها قطعاً اداره ثبت شرکت‌ها می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد در این حوزه چراکه وابستگی تولید به شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان زیاد است و این شرکت‌ها هستند که چرخه اقتصاد در این کشور را به حرکت درمی‌آورند».

وی در ادامه گفت: «ما در حال حاضر پروژه هوشمند سازی ثبت شرکت‌ها را مدنظر داریم که ‌تمامی فرایندها را هوشمند سازی کرده‌ایم. پروژه‌ای مهم در حال حاضر آرشیو ثبت شرکت‌ها است که در حال انجام است و تمام پرونده‌ها از این طریق ثبت می‌شوند. این پروژه در جهت حذف صددرصدی کاغذ در حال پیشروی است. تا تمام این داده‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام شود».

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها