هواشناسی هرمزگان:

وضعیت دریا متلاطم می شود



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز و فردا (ساعات صبح تا ظهر) افزایش سرعت باد شمال شرقی در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان پیش بینی می‌شود و وضعیت دریا متلاطم می شود.

    

به گزارش صبح ساحل، مجتبی حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی جهت تردد ایمن احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند.

وی افزود: در جزایر غربی استان نسبت به روز‌های گذشته از شدت وزش باد کاسته شده است، اما همچنان در غرب جزیره لاوان وضعیت دریا مواج است.

حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود احتیاط‌های لازم در تردد کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان صورت پذیرد. از اواخر شب از تلاطم دریا در غرب جزیره لاوان کاسته خواهد شد.

وی افزود: طی فردا وضعیت دریا برای تردد‌های دریایی به سمت سواحل بوشهر و خوزستان نسبتا مساعد خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: همچنین طی امروز و فردا در مناطق شرقی استان افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی با احتمال گردوخاک در این مناطق پیش بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر امروز رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران در ارتفاعات استان دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد درباره آینده نگری وضع هوای استان گفت: از اوسط هفته آینده (روز دوشنبه) با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو در مناطق شرقی، شمالی و برخی از مناطق مرکزی استان افزایش ابرناکی همراه با بارش باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود که در صورت تغییرات احتمالی اطلاع رسانی خواهد شد.
وی افزود: از لحاظ دمایی کاهش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما کمینه در اکثر مناطق استان مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها