3 آبان روز جهانی هنرمندان:

هنر یعنی کشف دنیاهای جدید



این روز برای ارج نهادن به افرادی است که با تخیل و خلاقیت‌شان دنیاهای جدیدی را به ما نشان می‌دهند و زندگی را با رنگ، تصویر، کلمات، آوا و موسیقی زیباتر می‌کنند.

    

به گزارش صبح ساحل، روز جهانی هنرمندان توسط کریس مک کلور، یک هنرمند کانادایی تأسیس شد که در سبک معروف به “رئالیسم عاشقانه” متخصص است...

علت نامگذاری روز جهانی هنرمندان:

کریس مک کلور، هنرمند نقاش کانادایی کسی بود که روز ۲۵ ماه اکتبر را به نام روز هنرمند پیشنهاد داد، او نقاش شناخته شده در سبک رئالیسم عاشقانه می‌باشد. با نامگذاری این روز به هنر و هنرمند در جهان ارزش بیشتری قائل شدند. با نامگذاری روز هنر توسط کریس مک کلورد این روز را بیشتر به عنوان نقاش‌ها می‌شناسند زیرا که پابلو پیکاسو نقاش و مجسمه ساز معروف اسپانیایی در ۲۵ اکتبر به دنیا آمده است.

 هنر بخش مهمی از تجربه انسانی برای زمان خارج از ذهن بوده است،

اولین رکوردهای جهان در کتاب‌ها نوشته نشده است، اما در نقاشی، مجسمه‌ها و موسیقی که به تصویر کشیدن یک تصویر از جهان از بین رفته به گذشته کمک می‌کند.

این که آشکار کردن یک سبک لباس پوشیدن در یک دوره توسط لباس پوشیدنی در نقاشی، یا یک خدای هنری در برخی از جهان بیشترین کارهای مذهبی را پنهان می‌کند.

       

هنرمندان ایرانی که در 6 ماه گذشته بر اثر کرونا جان باختند

اهل فرهنگ، هنر و ادب که سال‌های عمرشان را در راه آموختن و کسب دانش و مهارت صرف کرده‌اند و ثمره آموخته‌ها و تجریبات خود را در اختیار جامعه می‌گذارند، با از دست رفتن هرکدامشان بار سنگینی بر دوش دیگر هنرمندان قرار می‌گیرد و نسل‌های بعد از حضور آنها محروم می‌شوند.

 از جمله اهل سینما و تلویزیون و تئاتر که فقط در شش ماه گذشته در نتیجهٔ ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند می‌توان به سیامک اطلسی، محمد ابوالحسنی / تهیه‌کننده، هوشنگ منصور خاکی / بازیگر پیشکسوت سینما/ علیرضا موسوی/ بازیگر جوان تئاتر/ مصطفی حضرتی/ عکاس و فیلمبردار پیشکسوت سینما و تلویزیون/ بیژن افشار / بازیگر سینما و تلویزیون/ منصور نورپور / رئیس انجمن سینماداران کشور و مدیر سینما قدس اصفهان/ مسعود بهبهانی‌نیا / فیلمنامه نویس/ علی مرادخانی / معاون سابق هنری و مدیر موزه موسیقی/ آیدین الفت / مهندس و طراح صدا/ علی سلیمانی / بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون/ فرشته طائرپور / تهیه کننده سینما/ علیرضا فتحی / طراح بدلکار،؛ مسعود ولدبیگی، گریمور/؛ علیرضا فتحی، طراح بدلکاری / تهیه‌کننده؛ اشاره کرد.

 

 منابع:ایسنا

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها