رئیس شورای بخش مرکزی جاسک:

پوسیدگی لوله‌های آب شیرین کن جاسک/ 28 روستا یکبار در ماه آبرسانی می‌شوند


نویسنده: صبح ساحل

رئیس شورای بخش مرکزی جاسک با تاکید بر اینکه عمده مشکل ما در بخش مرکزی در حوزه آب و آبرسانی به روستاها است، گفت: حدود 28 روستا از آب شیرین کن جاسک واقع در روستای بونجی استفاده می‌کنند. ظرفیت آب شیرین کن خیلی پایین است و با نیاز آبی مردم همخوانی ندارد.

به گزارش صبح ساحل، «محمد یعقوب‌فر»، با بیان اینکه ظرفیت آب‌شیرین‌کن باید افزایش یابد، افزود: با آب و فاضلاب استان مکاتبه کردیم اما برای افزایش تولید آب‌شیرین‌کن تاکنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است. جا دارد که ظرفیت آب شیرین کن را بالا ببرند اما این کار هنوز از سوی پیمانکار انجام نشده است.
او با اشاره به اینکه لوله‌های آب نیاز به تعمیر دارند، اضافه کرد: لوله‌هایی که آب را انتقال می‌دهند فرسوده شده و نشتی دارند. هرروز به تعمیر نیاز دارند. این اتفاق سبب افت فشار بیشتر می‌شود. زمانی هم که فشار آب کم باشد، آب به مخازن مردم نمی‌رود. یا نوبت آبرسانی به روستاها دیر می‌شود.
یعقوب‌فر گفت: هر یک ماه تا 20 روز یکبار نوبت آب‌رسانی روستاها است. این شکستگی و فرسودگی لوله‌ها باعث می‌شود خانوار‌ها نتوانند آب مورد نیاز یک ماه خود را ذخیره کنند و ذخایرشان نهایتا تا ده روز کفاف می‌دهد. در باقی روزها آن‌ها مجبورند از آب چاه‌های دور دست استفاده کنند.
رئیس شورای بخش مرکزی جاسک با بیان اینکه اگر به روستاهای نزدیک سد جگین آب بدهند، تعداد روستاهایی که با آب شیرین کن تغذیه می‌شوند کمتر شده و شاید وضعیت آب‌رسانی بهتر شود، افزود: آب سد جگین جاسک را تنها به بشاگرد و پایانه‌های نفتی مستقر در جاسک می‌دهند اما به خود مردم شهرستان نمی‌دهند.
او در پایان اضافه کرد: روستای تیتکن جاسک اصلا لوله‌کشی ندارند. مردم فاصله زیادی را برای تهیه آب و رسیدن به چاه طی می‌کنند. مکاتبات تا تهران هم انجام شده اما نتیجه‌ای نداشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها