مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی خرما در شهرستان بندرعباس آغاز شد



جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باموضوع مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما به ریاست مهندس کناری معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار بندرعباس درسالن جلسات  فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

            

به گزارش صبح ساحل، مهندس کناری گفت: تاکنون در سطح عظیمی از نخلستانهای شهرستان، عملیات ردیابی و پایش برای شناسایی سوسک سرخرطومی خرما اجرا شده است و این عملیات توسط کارشناسان ادامه دارد.

مهندس کناری در خصوص مدیریت و کنترل آفت سوسک سرخرطومی خرما در نخلستان های شهرستان بیان داشت: بمنظور کنترل اين آفت از ابتداي پاييز تاکنون کار ردیابی و بلافاصله عملیات مبارزه با آن آغاز شده است

وی تصریح کرد: آفت خطرناک سوسک سرخرطومی، از طریق زخم های ایجاد شده روی تنه درخت وارد نخل می‌شود و بتدریج با تغذیه از مغز درخت باعث مرگ نخل می‌گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی با بیان این‌که سوسک سرخرطومی جنائي خرما از طریق واردات قاچاق یا غیرقانونی پاجوش خرما وارد کشور و شهرستان شده است، از باغداران خواست از پاجوش‌هایی که دارای گواهی بهداشت هستند، استفاده کنند.

وی با توصیه به رعایت بهداشت باغ توسط باغداران برای جلوگیری از آلودگی نخلستان، قرنطینه رامؤثرترین شیوه مبارزه برشمرد وافزود: جلوگیری از جابجایی و انتقال پاجوش، تنه جوش و سایر اندام درخت، راه های کنترل اولیه می‌باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان بندرعباس عمده خسارت سوسک سرخرطومی حنايي خرما به باغات را در مرحله لارو یا همان نوزاد کرمی شکل عنوان کرد وگفت: هرس اصولی در ماههای سرد سال یکی از روشِهای موثر در جلوگیری از آلودگی درختان بوده و در صورت مشاهده آفت می بایست نخل آلوده را با گاز فسفید آلومینیوم و پیچیدن پلاستیک دور تنه نسبت به تیمار و ضدعفونی آن اقدام نمود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها