افتتاح نخستین دوره از مجلس شورای منتخب مردم در قطر



امیر قطر در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح نخستین دوره از مجلس شورای منتخب مردم در کشور، گفت از اهمیت این لحظه تاریخی آگاهیم.

   

به گزارش صبح ساحل، به نقل از میدل ایست نیوز: «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر امروز سه شنبه نخستین دوره از مجلس شورای منتخب مردم در کشور را افتتاح کرد.

امیر قطر در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح این دوره از مجلس شورای قطر، با اشاره به انتخاباتی که دوم اکتبر برگزار شد، گفت: از اهمیت این لحظه تاریخی که در قانون اساسی آمده است مبنی بر تشکیل مجلس شورای منتخب مردم آگاه هستیم.

وی با بیان اینکه قطر مرحله نوسازی سریع را پشت سر گذاشته و به شبکه ایمنی گسترده ای که قابل مقایسه با کشورهای توسعه یافته دست یافته است، افزود: قطر گام های مهمی در دستیابی به امنیت غذایی، دستیابی به توسعه اقتصادی و حفظ مبادله ریال قطر برداشته است.

تمیم بن حمد در 14 اکتبر طی فرمانی، 26 اکتبر را برای برگزاری نخستین جلسه از مجلس شورای منتخب مردم قطر تعیین کرده بود.

انتخابات مجلس شورای قطر که برای نخستین بار در این کشور برگزار می شد، دوم اکتبر برگزار شد و با مشارکت 63.5 درصدی از کل رای دهندگان به پایان رسید.

مجلس شورای قطر از 45 عضو تشکیل می شود که 30 نفر از آنها از طریق انتخابات به کرسی های پارلمانی دست می یابند و امیر قطر نیز 15 عضو دیگر را تعیین می کند.

مجلس شورای قطر، نهاد قانون گذار این کشور است و از مسئولیت های آن می توان به بررسی پرونده هایی که از شورای وزیران به این نهاد ارجاع می شود نظیر پروژه های قوانین، سیاست کلی کشور در بخش های سیاسی، اقتصادی و اداری و بودجه های پروژه های اصلی کشور و ارائه توصیه و صدور دستوراتی در خصوص این مسائل اشاره کرد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها