گوجه ارزان شد



گوجه ارزان شد. هر چند در هفته‌های گذشته علت افزایش قیمت رب گوجه، گرانی گوجه عنوان شده بود اما چرا با کاهش قیمت گوجه، رب گوجه ارزان نشد؟

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته تجارت‌نیوز، فصل گوجه در شهرهای شمالی تمام شده است و حالا شهرهای جنوبی در حال برداشت گوجه هستند. در هفته‌های گذشته گوجه در تهران موقتی گران و کمیاب شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد گوجه در سطح تهران با قیمت ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود؛ این در حالی است که در هفته‌های گذشته گوجه در برخی از مناطق تهران با قیمت بیش از ۱۰ هزار تومان عرضه شده است.

همچنین رب گوجه یک و نیم کیلویی در فروشگاه‌های آنلاین با قیمت ۵۹ تا ۶۶ هزار تومان فروخته شده است.

 

رب گوجه یک و نیم کیلویی در فروشگاه‌های آنلاین با قیمت ۶۶ هزار تومان فروخته شده است

 


گوجه‌های شهرهای شمالی تمام شد

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره علت گرانی گوجه توضیح داد: فصل گوجه تمام شده و معمولا در فصل پاییز و زمستان قیمت گوجه نوسان دارد. در هفته‌های اخیر به دلیل اتمام فصل برداشت در شهرهای شمالی گوجه گران شد. همچنین گوجه‌های شهرهای جنوبی هم به دلیل کرایه‌های حمل و نقل به موقع به تهران نرسید. همین مساله گوجه را اندکی گران و کمیاب کرده بود.

مصطفی دارایی‌نژاد به تجارت‌نیوز گفت: اکنون با شروع فصل برداشت گوجه در شهرهای جنوبی، گوجه ارزان شده است. اکنون قیمت هر کیلو گوجه حدود دو هزار تومان ارزان شده است. بارفروشان هم به دنبال ذخیره‌سازی این صیفی‌جات برای فصل سرما هستند.

او ادامه داد: گوجه دشت قزوین تمام شده اما گوجه‌های شهر شیراز در حال عرضه است. اکنون قیمت گوجه درجه یک در میدان اصلی میدان و تره بار کیلویی هشت هزار تومان است. همچنین گوجه ربی با قیمت چهار تا پنج هزار تومان فروخته می‌شود.
 
چرا رب گوجه گران شد؟

دارایی‌نژاد اظهار کرد: از هفته آینده عرضه گوجه به تهران بیشتر می‌شود و در ۱۰ روز آینده قیمت گوجه نصف می‌شود. بنابراین در فصل سرما نگرانی برای گوجه وجود ندارد اما به شرط آن که سرما به محصولات کشاورزی آسیبی نزند.

او با اشاره به افزایش قیمت رب گوجه بیان کرد: افزایش قیمت رب ارتباطی به قیمت گوجه ندارد. قیمت رب گوجه به دلیل هزینه‌های بسته‌بندی گران شده است.
پیش از این سید محمد میررضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران ایسنا گفته بود: افزایش قیمت رب گوجه به دلیل گرانی گوجه است و تن ماهی از سفره اقشار متوسط و ضعیف حذف شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها