برگزاری نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس با حوزه علمیه خواهران



رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در یک نشست هم اندیشی با رئیس و مسولین حوزه علمیه خواهران، خواستار تعامل و همکاری تنگاتنگ بین شورای شهر و حوزه علمیه شدند.

 

به گزارش صبح ساحل،  فاطمه جراره در این نشست اظهار کرد: حوزه علمیه می تواند در مسائل مختلف، به شورای شهر در برنامه ریزی شهری کمک کند و مسائل فرهنگی یکی از اولویت های اصلی ما است.

رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه اعضای شورای پنجم، همکاری خوب و تنگاتنگی با حوزه علمیه داشتند،تصریح کرد: تعامل و همکاری بین شورای شهر و حوزه علمیه می تواند بسیاری از مشکلات حوزه شهری را کاهش دهد.

جراره گفت: در محلات آسیب پذیر و کم برخوردار شهر بندرعباس، شهرداری فرهنگسراهایی ایجاد کرده که می توان با یک برنامه ریزی مدون و با تعامل با حوزه علمیه از ظرفیت های این حوزه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین جلوگیری از این آسیب ها استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: کمیته ای با حضور یک نماینده از حوزه علمیه در شورای شهر، در راستای تعامل و همکاری با حوزه علمیه تشکیل خواهد شد و امیدوارم شاهد انسجام بهتر در خدمات رسانی به شهروندان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: میبایست برای هر پروژه، سند و پیوست فرهنگی و اسلامی داشته باشیم و باهمراهی حوزه علمیه و همکاری شهرداری می توانیم بستری را برای کاهش دغدغه های خانواده ها فراهم نمائیم.

عیسی عباسی، عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: حوزه های علمیه بعنوان یکی از ارکان توسعه فرهنگی می باشند و از پتانسیل های حوزه علمیه می توان در راستای پیشرفت مدیریت شهری استفاده کرد.

عباسی گفت: امیدواریم با همکاری شورای شهر و حوزه علمیه شاهد کاهش مشکلات فرهنگی در سطح شهر باشیم.

فریده عامری سیاهویی، عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه گفت: مهمترین پایگاه در فرهنگ، خانواده و خصوصا بانوان هستند.

رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: شورای شهر بندرعباس برای اجرای هرچه بهتر کارهای فرهنگی و اسلامی در کنار حوزه علمیه خواهران خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا حیدری سراجی دیگر عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه و تعامل و همکاری بین حوزه علمیه با شورای شهر تفاهمنامه ای بین دو مجموعه صورت گیرد تا گام های مثبتی در زمینه خدمات رسانی به شهروندان برداشته شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بندرعباس گفت: حوزه های علمیه همیشه و در همه مسائل پای کار خدمت رسانی به مردم می باشد و در هر زمینه ای یار و یاور شهرداری است.

یعقوب دبیری نژاد در این جلسه اظهار کرد: مسئله فرهنگ یکی از دغدغه های جدی اعضای شورای شهر می باشد و همه ما با همراهی و همکاری یکدیگر باید در راستای توسعه فرهنگ و کاهش مشکلات فرهنگی در محلات تلاش کنیم.
 
دبیری نژاد گفت: تلاش های حوزه علمیه در همه مسائل مختلف قابل تقدیر و قدردانی است و باید در جهت توسعه و عمران و آبادانی شهر از ظرفیت های حوزه علمیه بهره ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عامری سیاهویی نیز در این نشست گفت: نظام مقدس اسلامی، مولود حوزه های علمیه است و حوزه از ظرفیت های خوبی برخوردار می باشد.

وی در ادامه افزود: شهرداری و شورای شهر می تواند با استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه اتفاقات خوبی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی در محلات ایجاد کرده و دغدغه های شهروندان کاهش یابد.

سید محمد رضا موسوی، عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: ارتقاء فرهنگ شهروندی یکی از عوامل اصلی توسعه شهری می باشد و از حوزه علمیه درخواست داریم که در زمینه مسائل و موضوعات حقوق شهروندی یاری گر ما باشند.

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر بندرعباس گفت: نشست‌هایی با حوزه علمیه خواهران برای استفاده از تمام ظرفیت های این حوزه در راستای مسائل شهری برگزار شود.

اسماعیل رئیسی حسنلنگی دیگر عضو شورای شهر گفت: حوزه علمیه بعنوان یک نهاد تاثیر گذار فرهنگی می تواند نقش موثری در ارتقاء فرهنگ داشته باشد و شورای شهر و حوزه علمیه با تعامل و همکاری یکدیگر به دنبال افزایش خدمات بهینه و مناسب به شهروندان می باشند.

حسن سالاری، دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز اظهار کرد: برای به حداقل رساندن دغدغه فرهنگی شهروندان نیازمند همراهی و همکاری حوزه علمیه با شورای شهر هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اگر در مسائل فرهنگی به دنبال خروجی هستیم، می‌بایست هر گونه اقدام در راستای فرهنگ و رفع مشکلات شهر با محوریت سه اصل‌‌؛ خانواده، مساجد و مراکز آموزشی صورت گیرد.

سالاری در ادامه تصریح کرد: با یک برنامه ریزی مدون و اساسی، نشست هایی بین شورای شهر و حوزه علمیه برای خدمات رسانی مثبت و بهینه برگزار شود تا شاهد اتفاقات خوب و نتایج مطلوب و ایده آل باشیم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها