بازدید میدانی اعضای کمیسیون عمران مجلس از بافت فرسوده بندرعباس



اعضای کمیسیون عمران مجلس از برخی پروژه های در حال احداث و ناتمام بندرعباس بازدید و در جریان روند پیشرفت و مشکلات آنها قرار گرفتند.
 
 
       
به گزارش صبح ساحل، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت میدانی از استان هرمزگان، صبح امروز (سه شنبه ۱۱ آبان ماه) از پروژه بلوار ساحل شرقی بندرعباس بازدید کرده و در جریان میزان پیشرفت پروژه آن قرار گرفتند.

این پروژه به طول ۱۸ کیلومتر و عرض ۱۱۰ متر، به منظور دسترسی به سواحل بکر این منطقه، توسعه گردشگری، استفاده مناسب از دریا و تامین امنیت منطقه شرق بندرعباس در حال احداث بوده و حدود ۷۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد‌.

همچنین اعضای کمیسیون عمران در ادامه نظارت میدانی خود از استان هرمزگان از پروژه ناتمام اسکله نخل ناخدا بازدید کردند.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با این پروژه گفت: یکی از مصوبات این سفر تکمیل پروژه اسکله نخل ناخدا خواهد بود که ۱۰ سال به طول انجامیده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تکمیل این پروژه مسیر تردد به جزیزه هرمز را  ۱۰ دقیقه کاهش داده و مزیت های گردشگی و اقتصادی بسیاری برای شهر بندر عباس به همراه دارد.

همچنین اعضای کمیسیون عمران در ادامه بازدید نظارتی خود از مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد شهر بندر عباس در منطقه نای بند جنوبی و خواجه عطا  بازدید کردند.

بر اساس این گزارش و طبق گزارش، آرش رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، این منطقه با حدود ۲۰ هزار هکتار وسعت در جوار ساحل قرار داشته و به لحاظ نزدیکی آن به دریا از ارزش بسیار بالایی برخوردار است،  اما متاسفانه به دلیل وجود قانون رعایت حریم ۶۰ متر سواحل و اختلاف نظرهایی که میان دستگاههای دولتی نظیر سازمان منابع طبیعی به عنوان متولی ترسیم خط حریم با وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، سکونتگاه‌ها در این منطقه فاقد سند رسمی بوده و به دلیل مشکلات موجود امکان مستندسازی آن نیز وجود ندارد. لذا ظرفیت بسیار خوب این منطقه برای احیا بافت فرسوده و ساخت واحدهای مسکونی بر اساس قانون جهش تولید مسکن مغفول مانده است.

گفتنی است در این بازدید نظارتی اسماعیل حسین زهی نایب رییس کمیسیون عمران، آرا شاوردیان و احمد جباری اعضای هیأت رئیسه کمیسیون و عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس، کمال علیپورخنکداری، احمد محرم زاده یخفروزان، غلامعلی کوهساری، علیرضا پاک فطرت، محمد سرگزی، رحمت الله فیروزی پوربادی، علی آذری، منصور آرامی، شارلی انویه تکیه اعضای کمیسیون عمران و تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز حضور دارند.

  
منبع:خانه ملت
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها