ثبت نام بیش از ۸۴۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن



وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که تا صبح امروز (شنبه ۱۵ آبان) ۸۴۳ هزار و ۹ نفر در سامانه «ثمن» (نهضت ملی مسکن) نام‌نویسی کردند.

 

به گزارش صبح ساحل،  بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت راه و شهرسازی، تاکنون ۸۴۳ هزار و ۹ نفر در سامانه ثمن (سامانه نهضت ملی مسکن) ثبت‌نام کردند.

نام‌نویسی در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir یک ماه پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییس‌جمهوری و از ۲۸ مهرماه به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به‌کار کرد.

متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، دست‌کم سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی بودن و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب تاکنون، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت در حوزه مسکن است که ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال دولت سیزدهم را نوید می‌دهد.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن، همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظف شده‌اند تا اراضی مازاد خود را به اجرای این طرح اختصاص دهند که در این خصوص از زمان ابلاغ قانون توسط رییس دولت، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف هستند تا در مدت ۲ ماه زمین‌های مستعد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن دست‌کم ۳۵ سال سن و معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار محدودیت سنی نگذاشته است، زیرا این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانون‌گذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوارتلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

   

منبهع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها