جزئیات تعرفه جدید گاز خانگی اعلام شد



مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز در خصوص تغییر تعرفه گاز بخش خانگی و جزئیات اجرای آن توضیحاتی داد.

به گزارش صبح ساحل، «نورموسوی»، مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: باتوجه به استناد بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، تعرفه گاز مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور با مصرف در حد متعارف را باید رایگان حساب کنیم. بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران  در خصوص تعرفه گاز بخش خانگی، جدول ۱۲ پلکانی  برای تعرفه  گاز تعیین شده که ۳ پله اول بدون تغییر تعرفه  هستند و از پله ۴ تا ۱۲ ، هر پله ۴۰ درصد به مبلغ گازبها اضافه می شود. وی گفت: در پله اول اگر مشرکان عضو کمیته امداد امام خمینی و سازمان  بهزیستی باشند، تعرفه گاز آنها رایگان و تعرفه گاز مابقی مشترکان  بدون تغییر خواهد بود. 

نورموسوی بیان کرد: در پله دوازدهم  مبلغ هر مترمکعب گاز به ۱۹۹۵ تومان رسیده که نسبت به پله اول که ۴۸۳ تومان  است حدود ۴ برابر تفاوت دارد. او ادامه داد: در کشور ۵  اقلیم  بندی داریم که بر اساس آن در اقلیم یک که سردترین منطقه کشور است،  شرایط آسان تر در نظر گرفته شده است.

نورموسوی اضافه کرد: در اقلیم یک  مشترکان تا ۵۰۰ متر مکعب مصرف، بدون تغییر تعرفه گاز هستند . تعرفه گاز  در اقلیم ۲ تا ۴۵۰ مترمکعب مصرف و در اقلیم ۳ تا ۴۰۰ متر مکعب مصرف بدون تغییر خواهد ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها