وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

گردشگری دریایی در کشور ما بسیار ضعیف است/ زیرساخت‌های گردشگری دریایی در هرمزگان باید فراهم شود



وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از جزیره هرمز گفت: زیرساخت‌های گردشگری دریایی باید فراهم شود.

به گزارش صبح ساحل، «عزت‌الله ضرغامی»، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر امروز(۴ آذرماه) در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: گردشگری دریایی در کشور ما بسیار ضعیف است و با ۵ هزار کیلومتر ساحل در جنوب و شمال و جزایر متعدد و منحصربه‌فرد نتوانسته‌ایم از ظرفیت گردشگری دریایی استفاده‌ای داشته باشیم.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه زیرساخت‌هایی برای گردشگری دریایی باید فراهم شود، عنوان کرد: بخش زیادی از اسکله‌ها قدیمی است و باید بازسازی شود. وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های گردشگری دریایی در هرمزگان یک کشتی تفریحی است که هشت ماه است آماده شده و مشکل قانونی برای به‌آب انداختن دارد. رایزنی لازم در این خصوص صورت گرفت که ان‌شاءالله این کشتی به‌زودی در دریا شناور شود.

ضرغامی بیان کرد: راه‌اندازی صنعت گردشگری دریایی می‌تواند به اقتصاد کمک کند و باید زیرساخت‌ها آماده شود تا مردم بیشتر به استان هرمزگان و جزایر آن سفر کنند.  ضرغامی با حضور در بندر شهید حقانی بندرعباس از روند احداث مجتمع تفریحی و گردشگری در ضلع شرقی این بندر مسافربری بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید ضمن گفت‌وگو با سرمایه‌گذار گفت: مشکلات در روند اجرایی پروژه‌ها باید حل شود. وی افزود: پروژه‌های گردشگری دریایی باعث نشاط و شادی مردم است و اگر مجموعه گردشگری دریایی راه اندازی شود، باعث ایجاد اشتغال جوانان بومی این منطقه خواهد شد. ضرغامی ادامه داد: هرمزگان باید پذیرای گردشگری دریایی از سراسر دنیا باشد. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: «کشتی‌های تفریحی و گردشگری باید در دریا فعال باشد و مردم برای تفریح از همه جای کشور به هرمزگان سفر کنند».

ضرغامی سپس طی تماس تلفنی با «مهدی میراشرفی»، رئیس‌کل گمرک ایران، مشکلات پروژه مجتمع گردشگری و تفریحی اسکله شهید حقانی را پیگیری کرد.  بازدید از محوطه و اسکله‌های شناور، شناورهای مسافربری، گفت‌وگو با مسافران دریایی و خدمه شناورها از دیگر برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از بزرگترین بندر مسافری کشور بود. 

   

 بازدید ضرغامی از بازارچه صنایع‌دستی اسکله جزیره هرمز

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بدو ورود به جزیره هرمز از بازارچه صنایع‌دستی اسکله این جزیره بازدید کرد.  سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بازارچه صنایع‌دستی واقع در اسکله جزیره هرمز بازدید و با فروشندگان آثار صنایع‌دستی بومی گفت‌وگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات ایشان قرار گرفت و مقرر شد غرفه‌های صنایع‌دستی در مکان مناسبی برای این غرفه‌داران برپا شود.  بیشتر فروشندگان در این بازارچه بانوان بومی جزیره هرمز هستند که صنایع‌دستی و سوغات منطقه و استان هرمزگان را در این بازارچه عرضه می‌کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها