ثبت نام آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی از ۶ آذرماه آغاز می‌شود



ثبت نام بیست و دومین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور از شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، بیست و دومین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور در روز پنجشنبه ۹ دی ماه ۱۴۰۰ طبق قوانین و مطابق برگزار خواهد شد.

داوطلبان پیش از نام نویسی اینترنتی برای شرکت در آزمون، باید نسبت به تشکیل پرونده در سامانه اینترنتی مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت به نشانی edd.behdasht.gov.ir اقدام کنند و فقط افرادی که توسط مرکز خدمات آموزشی معرفی شده باشند، واجد شرایط نام نویسی اینترنتی و شرکت در آزمون ارزشیابی هستند.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده در مرکز خدمات آموزشی شامل تصاویر اسکن شده «مدارک تحصیلی دریافتی از دانشگاه محل تحصیل، شامل مدرک نهایی و ریز نمرات کلیه مقاطع تحصیلی که صحت صدور و تعلق آن، به تصدیق و تأیید و مهر و امضای شعبه امور دانشجویی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه و تأیید وزارت امور خارجه در تهران رسیده باشد» است.

فارغ التحصیلان سال ۲۰۱۴ و پس از آن باید در سامانه mikhak.mfa.ir تشکیل پرونده داده و کد رهگیری دریافت کنند.

تمام سوابق تحصیلی قبلی در ایران (مدرک پیش نیاز بر اساس مدرک اخذ شده در خارج از کشور، اعم از دکتری، فوق لیسانس، لیسانس، دیپلم، پیش دانشگاهی و ...) باید اسکن شوند.

دانش آموختگان باید درستی مدرک دیپلم/ پیش دانشگاهی خود را در سامانه emt.medu.ir استعلام کرده و حتما نام گیرنده استعلام را مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب کنند.

تصاویر اسکن شده شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت (ویژه آقایان)، گذرنامه‌های جدید و زمان تحصیل، عکس ٣×٤ پرسنلی از دیگر مدارک مورد نیاز ثبت نام هستند.

در صورتی که مدرک دریافتی، فوق لیسانس و بالاتر باشد، ارائه پایان نامه تحصیلی به همراه تأییدیه و مهر دانشگاه محل تحصیل، خلاصه‌ای از رساله به زبان فارسی، رزومه یا CV فرد، مقالات منتشره و تمام فعالیت‌های پژوهشی الزامی است.

ارائه ترجمه رسمی تمام مدارک، چنانچه به زبانی غیر از انگلیسی باشند، الزامی است.

در صورت تکمیل بودن تمام مدارک مورد نیاز و تشکیل پرونده، دانش آموختگان باید آمادگی خود را جهت شرکت در آزمون به کارشناس ارزشیابی در مرکز خدمات آموزشی اعلام کنند تا نام آن‌ها در لیست مرکز خدمات آموزشی ثبت شود. پس از آن دانش آموختگان باید در زمان تعیین شده، نسبت به نامنویسی اینترنتی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir اقدام کنند.

در صورت تکمیل نشدن مدارک و اتمام مهلت ثبت نام، مرکز سنجش آموزش پزشکی هیچ گونه مسئولیتی در قبال عدم امکان شرکت دانش آموختگان در آزمون را نخواهد داشت و آنان باید در آزمون‌های بعدی شرکت کنند.

زمان ثبت نام از ساعت ۱۲ شنبه ۶ آذر تا ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ است.

داوطلبان باید هر یک از مدارک اعلام شده را اسکن کرده و از طریق پیوند مربوطه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir بارگذاری کنند. پس از ارسال مدارک، دکمه آغاز ثبت نام فعال می‌شود و با فشار دادن آن، فرم ثبت نام در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد. داوطلبان باید فرم را کامل کرده و با کلیک روی دکمه ثبت نهایی، کد رهگیری را دریافت کنند.

هزینه شرکت در آزمون ارزشیابی دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته داروسازی خارج از کشور به دکترای عمومی داروسازی ۳ میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان) است که در آغاز ثبت نام، به صورت اینترنتی و با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شتاب پرداخت می‌شود.

کارت شرکت در آزمون از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت مرکز سنجش در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

داوطلبان باید پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی (یا شناسنامه) خود را در روز آزمون همراه داشته باشند، در غیر این صورت از ورود آنان به سالن برگزاری آزمون جلوگیری خواهد شد.

مکان برگزاری آزمون در سالن‌های آزمون الکترونیک یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران بوده و آزمون به روش الکترونیک برگزار خواهد شد. نشانی محل آزمون روی کارت ورود به جلسه درج می‌شود.

پس از قبولی متقاضیان در آزمون ارزشیابی، طول دوره تکمیلی و تعداد واحد‌های درسی بر اساس مصوبات مربوطه توسط مرکز خدمات آموزشی اعلام می‌شود. معرفی نامه برای طی دوره تکمیلی، فقط پس از تأیید نمرات در کمیسیون ارزشیابی رشته داروسازی صادر خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها