شناسایی سویه جدید و تکامل یافته کرونا در آفریقا



دانشمندان از شناسایی سویه تکامل یافته و خطرناک ویروس کرونا در آفریقای جنوبی خبر دادند.

به گزارش صبح ساحل، دانشمندان از کشف سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی خبر داده اند که به واسطه جهش تکاملی آن به مراتب خطرناک‌تر بوده و تهدیدی بزرگ برای کشور‌ها محسوب می‌شود. دانشمندان پس از مشاهده افزایش همه گیری در اطراف ژوهانسبورگ -قطب اقتصادی آفریقای جنوبی- سویه جدید کرونا ویروس B۱.۱.۵۲۹ را شناسایی کردند.

به گفته موسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی، تاکنون ۲۲ مورد مثبت از این سویه ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. این گونه در بوتسوانا و هنگ کنگ نیز در میان مسافران از مقصد آفریقای جنوبی شناسایی شده است.

از زمان شروع همه‌گیری، انواع مختلفی از ویروس کرونا ظاهر شده است. یکی از نگرانی‌های اساسی در مورد انواع جدید این است که آیا آن‌ها پیشرفت در برابر همه‌گیری را متوقف می‌کنند یا اینکه اثربخشی واکسن‌ها را محدود می‌کنند. دانشمندان آفریقای جنوبی روز جمعه با تیم فنی سازمان بهداشت جهانی دیدار خواهند کرد. سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده در نظر دارد امروز جمعه با برگزاری نشست اضطراری این سویه جدید ویروس کرونا را بررسی کند.

گفته می‌شود در پی مشاهده ویروس جدید کرونا در آفریقا برخی کشور‌ها از جمله انگلیس پرواز هواپیما از شش کشور آفریقایی بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه را ممنوع کرده است.

یک محقق انگلیسی در خصوص سویه جدید ویروس کرونا هشدار داد که این سویه بدترین نوعی است که تاکنون مشاهده شده است و این ترس وجود دارد قابلیت عبور از مصونیت‌های ایجاد شده را داشته باشد.

از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، آفریقای جنوبی حدود ۲.۹۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرده است که از این تعداد ۸۹۶۵۷ مورد جان باخته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها