دائمی شدن پنج تعویض در مسابقات فوتبال تایید شد



هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) پیشنهاد دائمی شدن انجام ۵ تعویض در طول مسابقات را تایید کرد.

به گزارش صبح ساحل، هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) (نهاد قانون گذاری در فوتبال) در جلسه تجاری سالانه خود که به صورت مجازی برگزار شد، پیشنهاد دائمی شدن پنج تعویض در مسابقات فوتبال را تایید، اما پیشنهاد افزایش مدت زمان استراحت بین دو نیمه را رد کرد. حالا این توصیه در مجمع عمومی سالانه (AGM) طی روز‌های ۴ و ۵ مارس ۲۰۲۲ در زوریخ مطرح خواهد شد و در صورت تصویب آن، تعداد تعویض‌ها در مسابقات فوتبال برای همیشه از سه نفر به ۵ نفر افزایش خواهد یافت.

قانون انجام ۵ تعویض، بعد از شیوع ویروس کرونا در جهان به تصویب رسید و تا پایان ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ برای تمامی مسابقات رسمی اجرا خواهد شد. در پی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و به دلیل تعویق بازی‌ها، پس از شروع مجدد مسابقات تیم‌ها مجبور شدند به طور فشرده بازی‌ها را برگزار کنند؛ به همین دلیل برای کم کردن فشار روی بازیکنان، قانون انجام ۵ تعویض به طور موقت وضع و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ تمدید شد.

پیشنهاد دائمی شدن این قانون توسط هیئت‌های مشاوره فنی فوتبال در جلسه ۲۷ اکتبر و پس از در نظر گرفتن پیشنهاد‌های متعدد از سوی کنفدراسیون ها، فدراسیون‌ها و لیگ‌ها ارائه شد. اگر این قانون تصویب شود، برای فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد. هیئت بین المللی فوتبال همچنین پیشنهاد اخیر مبنی بر افزایش وقت استراحت بین دو نیمه از ۱۵ دقیقه به ۲۵ دقیقه را مورد بحث قرار داد، اما چند نفر از اعضا نسبت به این تغییر ابراز نگرانی کردند و این پیشنهاد رد شد.

دلیل اصلی رد این پیشنهاد، تاثیر منفی بالقوه بر سلامت و ایمنی بازیکنان ناشی از دوره طولانی استراحت و عدم فعالیت ذکر شد.

IFAB همچنین تایید کرد که دروازه بانان مجاز خواهند بود در هنگام پنالتی یک پای خود را پشت خط دروازه نگه دارند و باید روی خط خود بمانند. هرگونه تغییری که ماه مارس در مجمع عمومی سالانه تصویب شود، از اول جولای ۲۰۲۲ در قوانین بازی اعمال خواهد شد.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها